Μαγειρεύουμε με τζίντζερ ή πιπερόριζα

Μαγειρεύουμε με τζίντζερ ή πιπερόριζα
μαμα πειναω youtube.com

Από την Μαρία Αϊβαλιώτη,

Το τζίντζερ, όπως είναι παγκοσμίως γνωστό, ή αλλιώς πιπερόριζα στα ελληνικά, είναι ένα φυτό που μας ήρθε από την Ανατολή και που έχει χαρακτηριστεί, λόγω των ευεργετικών του ιδιοτήτων, ως θαυματουργό. Σύμφωνα με έρευνες, η κατανάλωση τζίντζερ βοηθά στην ελάττωση αρθριτικών ενοχλήσεων, στην ομαλή λειτουργία του πεπτικού σύστηματος, έχει αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες, επουλωτική δράση, ρυθμίζει το σάκχαρο και μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα. 

Εκτός από θεραπευτικές του δυνάμεις, η ξεχωριστή γλυκόξινη και ταυτόχρονα έντονη γεύση του το καθιστά ιδιαίτερα δημοφιλές υλικό σε διάφορες συνταγές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής. Αποτελεί επίσης βασικό συστατικό της κινέζικης, ινδικής και ιαπωνικής κουζίνας. Μπορείτε να το βρείτε στην αγορά σε σκόνη, σε σιρόπι, σε αιθέριο ελαίο, σε κάψουλα και φυσικά σε ρίζα. Εμείς σας προτείνουμε τις πιο λαχταριστές ιδέες για να το μαγειρέψετε και να απολαύσετε την εξαιρετική γεύση του και τις θεραπευτικές του ιδιότητες.

Σαλάτες: Η σχετικά πικάντικη γεύση του ταιριάζει ιδανικά με τις πράσινες σαλάτες, όπως το μαρούλι, το σπανάκι και η ρόκα. Κόψτε το τζίντζερ σε μικρές και λεπτές φέτες ή προσθέστε 1/3 κ.γλ. τζίντζερ σε σκόνη στη σαλάτα και περιχύστε την με λάδι και λεμόνι. Μια ακόμα πιο δροσερή πρόταση είναι μια σαλάτα με αγγούρι, φέτες τζίντζερ, λίγο ξίδι και ελαιόλαδο.

Σούπες: Οι σούπες συγκαταλέγονται στα αγαπημένα μας χειμωνιάτικα πιάτα. Δοκιμάστε να φτιάξετε καροτόσουπα  ή μια κολοκυθόσουπα και να προσθέσετε λίγο τριμμένο τζίντζερ στα υλικά όταν τα σοτάρετε. Αν είστε των κλασικών γεύσεων και για εσάς η κοτόσουπα είναι η κατεξοχήν σούπα,  τολμήστε να ρίξετε λίγο τζίντζερ σε σκόνη καθώς θα σοτάρετε στο λάδι το κρεμμύδι και το σκόρδο, αν βάζετε, ή εναλλακτικά, μόλις ρίξετε τον ζωμό.

Πουλερικά:  Το κοτόπουλο συνδυάζεται εξαιρετικά με το τζίντζερ και φέρνει στο πιάτο μας αρώματα και γεύσεις της ασιατικής κουζίνας. Λίγο τζίντζερ φρέσκο ή σε σκόνη στο κοτόπουλο φούρνου με λαχανικά, ή στη συνταγή για κοτόπουλο με μηλίτη και μήλα, ακόμα και στην αγαπημένη μας κοτόπιτα, θα δώσει μια ξεχωριστή γευστική νότα στις συνταγές που φτιάχνετε καθημερινά. 

Κρεατικά: Αν σας αρέσουν οι εξωτικές γεύσεις, μπορείτε να φτιάξετε μοσχάρι με τζίντζερ, ένα πιάτο αρκετά δημοφιλές στις ασιατικές χώρες. Σοτάρετε λαχανικά όπως κρεμμύδι, πιπεριά, σκόρδο μαζί με λίγο φρεσκοτριμμένο τζίντζερ και στη συνέχεια προσθέστε το μοσχάρι κομμένο σε λεπτές λωρίδες και λίγο ζωμό βοδινού. Τα αφήνετε να μαγειρευτούν για 5 λεπτά και μετά ρίχνετε και 1 κ.σ. σως σόγιας.  Μαγειρεύετε το φαγητό για 15 λεπτά περίπου και κατόπιν σερβίρετε με ρύζι. Αν προτιμάτε το χοιρινό, δοκιμάστε αυτή τη μαρινάδα: 2 κ.γλ. τζίντζερ, 1 κ.σ. τσίπουρο, 2 κ.γλ. σως σόγιας και 2 κ.σ. πελτέ σκόρδου. Αφού μαριναριστεί για 20 λεπτά, τηγανίστε το χοιρινό προσθέτοντας στο τέλος τη μαρινάδα και σερβίρετε με ρύζι ή σοταρισμένα λαχανικά.

Γλυκά και Μαρμελάδες:  Και στα γλυκά, το τζίντζερ είναι ένα συστατικό που προσδίδει μια ξεχωριστή γεύση. Μια πίτα με γλυκιά κολοκύθα  είναι η καλύτερη απόδειξη. Εναλλακτικά, δοκιμάστε να το προσθέσετε τριμμένο σε κέικ όπως στο σοκολατένιο κέικ με μήλα, στο μελόψωμο, ακόμα και σε μπισκότα λευκής σοκολάτας ή δημητριακών.  Αν σας αρέσουν οι μαρμελάδες, φτιάχνοντας μια μαρμελάδα φράουλα με διάφορα μπαχαρικά, θα διαπιστώσετε πόσο πολύ η φράουλα αγαπά την πιπερόριζα.  

Ροφήματα: Αν σας ταλαιπωρεί κάποιο κρύωμα, υπάρχουν τα κατάλληλα ροφήματα για να γίνετε περδίκι. Πιο συγκεκριμένα, ένα ρόφημα με μέλι, χυμό λεμονιού και τζίντζερ θα διώξει το ενοχλητικό κρύωμα και θα σας βοηθήσει να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Κι αν σας αρέσει το σαλέπι , που σας θυμίζει άλλες μακρινές εποχές, δοκιμάστε το με λίγο τζίντζερ για μια έξτρα πικάντικη γεύση.

μαμα πειναω youtube.com