Διατροφή και κυτταρίτιδα

Διατροφή και κυτταρίτιδα
μαμα πειναω youtube.com

Γνωρίζουμε ότι με τον όρο "κυτταρίτιδα" αναφερόμαστε στην εναπόθεση νερού και λίπους ανάμεσα στο δέρμα και την ακριβώς από κάτω στοιβάδα, που συνοδεύεται από μειωμένης ελαστικότητας συνδετικό ιστό και εμφάνιση της χαρακτηριστικής όψης "φλοιού πορτοκαλιού" πάνω στο δέρμα. Στη συγκεκριμένη κατάσταση, συμβαίνουν μετατροπές στους λιπώδεις ιστούς και επίσης στο μικροκυκλοφορικό που προέρχονται από το αίμα και το λεμφικό σύστημα κάτι που οδηγεί στην σκλήρυνση των ινών του συνδετικού ιστού. Η κυτταρίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σε όλα τα σημεία του σώματος, ωστόσο τα πιο συνηθισμένα είναι: μηροί, γλουτοί, εσωτερικό των μπράτσων, στομάχι, κοιλιά, γάμπες.

Τα αίτια για την κυτταρίτιδα μπορεί να είναι πολλά, όπως η καθιστική ζωή, η μειωμένη κίνηση και φυσική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα, η διαταραγμένη κυκλοφορία του αίματος, κάποιες ορμονικές διαταραχές, η ύπαρξη παχυσαρκίας και κακής διατροφής, το κάπνισμα, η συχνή και υψηλή κατανάλωση αλκοόλ, η δυσκοιλιότητα. 

Οι διατροφικές συστάσεις και τα σημεία που πρέπει να προσέξει η γυναίκα που αντιμετωπίζει το "πρόβλημα" αυτό είναι οι παρακάτω:

1) Mειωμένη πρόσληψη λίπους (και κυρίως ζωικού ή κορεσμένου λίπους.)

Καλό θα ήταν να αποφύγετε τα λιπαρά κρέατα, τα τηγανητά, τη μαγιονέζα και κρέμα γάλακτος, τα αλλαντικά, τα ζωικά βούτυρα, τα ολόπαχα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα. 

2) Αύξηση κατανάλωσης νερού

Θα πρέπει να υπάρχει μεγάλη κατανάλωση νερού, παράλληλα με τα γεύματα της ημέρας ώστε να λειτουργεί καλύτερα ο μεταβολισμός και τα διάφορα συστήματα του σώματος, όπως το γαστρεντερικό, καθώς και να ενυδατώνεται το σώμα.

3) Μειωμένη πρόσληψη απλών σακχάρων (υδατανθράκων)

Πρέπει να περιοριστούν τα απλά σάκχαρα (π.χ. ζάχαρη), και να λαμβάνουμε την ενέργεια που μας δίνουν οι υδατάνθρακες από τις σύνθετες πηγές τους όπως φυτικές ίνες και αμυλούχες τροφές. Η ζάχαρη είναι μια μορφή υδατάνθρακα που βρίσκεται παντού και έχει άμεση σχέση με την ανάπτυξη της κυτταρίτιδας. Συνεπώς προσπαθήστε να περιορίστε τόσα τα γλυκίσματα όσο και την προσθήκη ζάχαρης, π.χ.στον καφέ σας.

4) Μειωμένη κατανάλωση αλατιού

Όπως είναι γνωστό, η αυξημένη κατανάλωση αλατιού προκαλεί κατακράτηση υγρών. Έτσι θα πρέπει να περιοριστούν οι αλμυρές τροφές (π.χ. πατατάκια, αλμυρά τυριά, παστά, κονσέρβες, junk food) καθώς και η υπερβολική προσθήκη αλατιού στο φαγητό. 

Επίσης καλό θα ήταν:

  • Να μειώσετε την πρόσληψη αλκοόλ 
  • Να αποφύγετε το κάπνισμα
  • Να εισάγετε τη φυσική δραστηριότητα καθημερινά: από το απλό περπάτημα ως το γυμναστήριο. Κάθε μορφής άσκηση συμβάλλει στην καύση θερμίδων, στην καλύτερη αιμάτωση των ιστών και κυκλοφορία του αίματος καθώς και στη διατήρηση ή απώλεια του σωματικού βάρους!


Μαρία Βασίλογλου

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: [email protected]


μαμα πειναω youtube.com