Τα reality μαγειρικής, τα likes στο Instagram και η γρήγορη διασημότητα είναι το λάθος κίνητρο για να ασχοληθεί ένας νέος επαγγελματικά με τη μαγειρική, σύμφωνα με τον αναγνωρισμένο σεφ Duncan Welgemoed από την Αυστραλία.
Με καυστικές δηλώσεις, ο σεφ από το εστιατόριο Africola στην Αδελαΐδα, δήλωσε τον περασμένο μήνα στο συνέδριο γαστρονομίας Food on the Edge ότι «[οι σεφ] έχουμε γίνει υποκριτές».
Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε στην ομιλία του ότι οι σεφ πρέπει να σκεφτούν διπλά πριν διαφημίσουν προϊόντα που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον ή την τοπική κοινότητα. «Είτε σας αρέσει είτε όχι, η κουλτούρα των celebrity chef έχει βαθιές επιπτώσεις στον κόσμο μας και πλαισιώνει το πώς σκεφτόμαστε σημαντικά ζητήματα», δήλωσε. «Από τη μια πλευρά, συζητάμε για την υποστήριξη των μικρών αγροτών και του περιβάλλοντος, για την μείωση σπατάλης τροφίμων, και την άλλη στιγμή κλείνουμε το μάτι στην τηλεοπτική κάμερα όταν υποστηρίζει σούπερ μάρκετ και μάρκες που αποκρύπτουν το πώς παράγονται τα προϊόντα τους και τί αντίκτυπο έχουν στο περιβάλλον».
Ο σεφ αναφέρθηκε στη διαφημιστική καμπάνια του Jamie Oliver για το σούπερ μάρκετ Woolworths το 2014, η οποία έλαβε έντονη κριτική όταν αποκαλύφθηκε ότι οι προμηθευτές μαναβικής της αλυσίδας χρεώνονταν επιπλέον από τα σούπερ μάρκετ ώστε να χρηματοδοτήσουν τη διαφημιστική εκστρατεία. Τότε, ο Oliver δήλωσε ότι συμπάσχει με τους αγρότες, αλλά ότι ως συνεργάτης της αλυσίδας σούπερ μάρκετ δεν είχε καμία εξουσία στις εμπορικές αποφάσεις της.
Ακόμη, ο σεφ προσέθεσε ότι η έντονη παρουσία εκπομπών μαγειρικής στην τηλεόραση και το ίντερνετ φαίνεται να έχει δημιουργήσει την «ψευδαίσθηση» ότι τα χρήματα και η φήμη είναι εύκολα διαθέσιμα σε όλους. Αυτή η αντίληση είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τους νέους μάγειρες που λαμβάνουν συμμετοχή στα reality μαγειρικής. «Εκπομπές όπως το MasterChef ή πρόσφατα το The Final Table προκαλούν τον ενθουσιασμό. Αυτή η πιθανότητα να γίνει κανείς διάσημος είναι η αμοιβή για τη συμμετοχή στο show, για την οποία δεν μιλάει κανείς».
«Με δόλωμα τα χρήματα και την προβολή, ξεχνάμε ποιοι είμαστε και συχνά εξαγοραζόμαστε. Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο. Για μια ακίνδυνη αμοιβή που καταβάλλεται από την απληστία των εταιρειών, μας δίνεται η δύναμη να επηρεάσουμε αρνητικά το σύστημα τροφίμων και τις κοινότητες μας» συνεχίζει ο σεφ.
Δεν παρέλειψε ακόμη να αναφέρει ότι η άνοδος των celebrity chefs οδήγησε σε μια πιο «ναρκισσιστική βιομηχανία». Περιέγραψε ότι όταν ξεκινούσε να δουλεύει ως commis chef, το μαγείρεμα ήταν μόνο το ένα τρίτο της δουλειάς, ενώ τα υπόλοιπα ήταν το καθάρισμα. «Σήμερα, το μαγείρεμα είναι μόνο το ένα πέμπτο της δουλειάς, τα υπόλοιπα είναι δημόσιες σχέσεις και οι αλγόριθμοι των social media» κατέληξε ο καυστικός σεφ.