Συνέντευξη με τον Σπύρο Γιαννιώτη

Συνέντευξη με τον Σπύρο Γιαννιώτη

Από την Άννα Ευθυμίου,


Ο Σπύρος Γιαννιώτης, Έλληνας πρωταθλητής κολύμβησης και εκπρόσωπος της χώρας μας στους Ολυμπιακούς Αγώνες, μιλά στην Άννα Ευθυμίου για το πρόγραμμα διατροφής του αλλά και τις αγαπημένες του νόστιμες παρασπονδίες!



Τι τρώει καθημερινά ένας πρωταθλητής σαν κι εσένα; 

Η διατροφή είναι το Α και το Ω για έναν αθλητή του επιπέδου μου και περιλαμβάνει τροφές από όλες τις διατροφικές ομάδες. Η μέρα συνήθως ξεκινάει με νιφάδες βρώμης και λίγο ταχίνι ενώ το μεσημεριανό περιλαμβάνει περίπου δυο φορές την εβδομάδα κόκκινο κρέας και τις υπόλοιπες ψάρι, κοτόπουλο, λαχανικά ή όσπρια (όλα αυτά πάντα με συνοδεία σαλάτας). Το βραδινό είναι συνήθως το ίδιο με το μεσημεριανό, εκτός και αν το μεσημεριανό είναι κάτι "βαρύ" οπότε για το βράδυ επιλέγω κάτι πιο ελαφρύ με σαλάτα . 


Μαγειρεύεις; Αν ναι, ποια είναι η σπεσιαλιτέ σου; 

Μου αρέσει πολύ να μαγειρεύω… όταν, βέβαια, έχω χρόνο! Απ’ ό,τι μου λένε, η σπεσιαλιτέ μου είναι τα γεμιστά με κιμά.


Ποια είναι η αγαπημένη σου παραδοσιακή νοστιμιά από την Κέρκυρα;

Η Κερκυραϊκή κουζίνα έχει από υπέροχες νοστιμιές - αν έπρεπε να ξεχωρίσω μια αγαπημένη συνταγή, θα έλεγα ότι είναι το παραδοσιακό σοφρίτο. Όταν είσαι εκτός αγώνων, ποιο είναι το διατροφικό σου πρόγραμμα; Σε ποιον γευστικό πειρασμό υποκύπτεις; Εκτός αγώνων τρώω ό,τι τρώει ένας απλός άνθρωπος που δεν είναι αθλητής, προσπαθώντας πάντα να μην κάνω υπερβολές. Μου είναι, βέβαια, δύσκολο να αντισταθώ στο αρνάκι με τηγανίτες πατάτες. 


Έχεις σημειώσει εξαιρετικές επιδόσεις σε πολύ σημαντικούς αγώνες όπως στους Ολυμπιακούς του Λονδίνου. Ποιο ήταν το πρόγραμμα της καθημερινότητάς σου;

O αθλητισμός είναι τρόπος ζωής για μένα, όλη μέρα κάθε μέρα, εκτός της Κυριακής που είναι ημέρα ξεκούρασης. Ξυπνάω το πρωί και ξεκινάω με 2-2.5 ώρες πρωινή προπόνηση, μετά ξεκούραση και μεσημεριανός ύπνος για περίπου 30- 60 λεπτά. Στη συνέχεια, απογευματινή προπόνηση (που μπορεί να φτάσει μέχρι και 3.5 ώρες) με ασκήσεις εκτός νερού. Το βράδυ, χαλάρωση και σχετικά νωρίς για ύπνο. 


Μάθαμε ότι είσαι μεγάλος fan του Μακεδονικού Χαλβά. Γιατί τον έχεις επιλέξει ως κομμάτι της καθημερινής σου διατροφής;

Έχω μεγάλη αδυναμία στο Μακεδονικό Χαλβά γιατί μου επιτρέπει να ικανοποιώ την όρεξή μου για γλυκό και παράλληλα να ενισχύω τον οργανισμό μου με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο και βιταμίνη Ε. Ειδικά όταν έχω αγώνες ή βρίσκομαι σε διαδικασία προετοιμασίας, έχω πάντα μαζί μου ατομικές συσκευασίες για έξτρα δύναμη και ενέργεια. 


Δύο μυστικά για ενέργεια και σωστή διατροφή καθημερινά;

Πρέπει να προσέχουμε την διατροφή μας χωρίς υπερβολές και να τρώμε σε σωστές ώρες ειδικά όταν ασχολούμαστε με αθλήματα όπου η προπόνηση είναι επίπονη και απαιτητική.


Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια; 

Για το 2014 έχω το Πανευρωπαϊκό,  όπου στόχος μου είναι να παραμείνω στις πρώτες θέσεις. Πιο σημαντική, όμως, είναι για μένα η επόμενη χρονιά όπου θέλω να εξασφαλίσω την πρόκρισή μου για την Ολυμπιάδα του Ρίο 2016.