ΑρχικήΆρθρα4 πολύ καλοί λόγοι για να εντάξετε τις πίκλες στη διατροφή σας

4 πολύ καλοί λόγοι για να εντάξετε τις πίκλες στη διατροφή σας

Πίκλες ή αγγουράκι τουρσί, το υλικό που ενισχύει τη γεύση σε σάντουιτς, burgers αλλά αποτελεί και παραγματικό διατροφικό θησαυρό! Η λέξη τουρσί προέρχεται από την αντίστοιχη περσική, η οποία σημαίνει ξινός. Η μέθοδος παρασκευής για τα τουρσιά χρησιμοποιούνταν από τα πολύ παλιά χρόνια χρόνια λόγω της ανάγκης συντήρησης τροφίμων που καταναλώνονταν συχνά όπως τα λαχανικά και τα φρούτα. Με τη μέθοδο αυτή, τα τρόφιμα συντηρούνταν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από όσο θα μπορούσαν να διατηρηθούν εκ φύσεως, μια εποχή όπου δεν υπήρχε η δυνατότητα ψύξης αλλά ούτε ήταν γνωστή η χρήση κονσερβών. 

Η διαδικασία παρασκευής προσδίδει στο τουρσί μια ιδιαίτερα ξινή γεύση. Τουρσί και πίκλες ουσιαστικά αναφέρονται στον ίδιο τρόπο επεξεργασίας των τροφίμων παρόλο που με τον όρο πίκλες έχει συνδεθεί περισσότερο το αγγούρι τουρσί.

Ας δούμε λοιπόν τις θετικές επιδράσεις που έχουν τα αγγουράκια τουρσί στην υγεία.

Ενισχύει το πεπτικό σύστημα

Τα αγγουράκια τουρσί, όπως όλα τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, διατηρούνται χρησιμοποιώντας την παμπάλαια διαδικασία συντήρησης που όχι μόνο ενισχύει τη διάρκεια ζωής του φαγητού και τη θρεπτική αξία του, αλλά μπορεί επίσης να προσφέρει στον οργανισμό μια ποσότητα υγιεινών προβιοτικών, ζωντανών μικροοργανισμών που είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή πέψη.

Η διαδικασία ζύμωσης η οποία περιλαμβάνει την άλμη (δηλαδή συντήρηση των αγγουριών νερό και αλάτι για πολλές ημέρες) και ζυμώνεται από τα βακτηρίδια Lactobacillus, τα οποία καλύπτουν τη φλούδα του αγγουριού, είναι αυτό που δίνει στις πίκες την ξινή γεύση τους. Αν οι πίκλες έχουν παρασκευαστή χρησιμοποιώντας ξύδι αντί για τη διαδικασία φυσικής ζύμωσης με άλμη, δηλαδή χωρίς ζωντανούς οργανισμούς, αυτό σημαίνει ότι δεν περιέχουν προβιοτικά. Για να εξασφαλίσετε ότι τα ζυμωμένα τρόφιμα που επιλέγετε περιέχουν προβιοτικά, αναζητήστε τη λέξη “φυσικά ζυμωμένα” στην ετικέτα.

Ανακουφίζει από τις κράμπες

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι οι μυϊκές κράμπες μπορούν να διαλυθούν σε ενάμιση λεπτό με την κατανάλωση 1 ml υγρού από το τουρσί για κάθε κιλό σωματικού βάρους. Η ανάρρωση ήταν 36% πιο γρήγορη από ό, τι μετά την κατανάλωση απλού νερού και 45% ταχύτερη από ό, τι αν δεν έπιναν καθόλου νερό. Οι ερευνητές θεώρησαν ότι κάτι στο υγρό από το τουρσί θα μπορούσε να προκαλέσει ένα αντανακλαστικό στο στόμα, στέλνοντας σήμα στα νεύρα για να σταματήσει τις κράμπες, αλλά χρειάζονται περισσότερες μελέτες για να επιβεβαιωθεί αυτό.

Βελτιώνει την αθλητική απόδοση

Η θεωρία εδώ είναι ότι η υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο του υγρού από το τουρσί βοηθά την αύξηση της ενυδάτωσης και επομένως της απόδοσης. Ενώ μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι το υγρό από το τουρσί βοήθησε να αυξηθεί η πρόσληψη νερού και τα επίπεδα νατρίου στο αίμα μετά από αθληστική άσκηση, άλλες μελέτες δεν έδειξαν αποτελέσματα. 

Συνεισφέρει στον έλεγχο του σακχάρου

Το ξίδι έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την ανταπόκριση του οργανισμού στην ινσουλίνη και μειώνει σημαντικά το σάκχαρο στο αίμα μετά από τα γεύματα. Συνεπώς, είναι λογικό το συμπέρασμα ότι το ξίδι που βρίσκεται στις πίκλες του εμπορίου μπορεί να βοηθήσει να μειωθούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Προς το παρόν, μόνο μία μελέτη μέχρι σήμερα έχει δείξει ότι το υγρό από τις πίκλες μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μετά από γεύμα. Ενδέχεται επίσης να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα επιβραδύνοντας την πέψη μετά από ένα γεύμα.

Μια υπενθύμιση σχετικά με το νάτριο

Οι πίκλες σίγουρα παρουσιάζουν σημαντικές θετικές επιδράσεις για το οργανισμό. Πριν τις εντάξουμε στη διατροφή μας, πρέπει να λάβουμε υπόψη και την υψηλή περιεκτικότητά τους σε νάτριο. Εάν δεν έχετε προβλήματα υγείας και μπορείτε να καταναλώσετε αλάτι, τότε μπορείτε να ενδώσετε στις πίκλες, με μέτρο, φυσικά.

Συνταγή για το καλύτερο κέικ που έχετε δοκιμάσει εδώ

Κάντε δωρεάν εγγραφή στο κανάλι Mama Peinao TV στο YouTube!

Μη χάσετε

Πορτοκαλόπιτα

Πεντανόστιμη πορτοκαλόπιτα σιροπιαστή ή πατσαβουρόπιτα, με αφράτη υφή και πλούσια γεύση από τον Τάσο Αντωνίου!

Παραδοσιακά φαλάφελ

Παραδοσιακή συνταγή για φαλάφελ! Τα φαλάφελ ή ρεβιθοκεφτέδες είναι κλασική συνταγή από την κουζίνα της Μέσης Ανατολής.

Σοκολατόπιτα

Αφράτη, λαχταριστή και ζουμερή σοκολατόπιτα. Αυτή η συνταγή για εύκολη σοκολατόπιτα ετοιμάζεται μέσα σε 15 λεπτά και θυμίζει σουφλέ σοκολάτας.

Συνταγές σε 30 λεπτά

Μακαρονάδα με σάλτσα παντζαριού και φέτας

Η γλυκιά γεύση του παντζαριού σε συνδυασμό με την βελούδινη γεύση της φέτας και τη φρεσκάδα του λεμονιού δίνουν σε αυτή τη μακαρονάδα απίθανη νοστιμιά και ιδιαιτερότητα!

Μαλακά μπισκότα διπλής σοκολάτας

Αφράτα και μαλακά μπισκότα με καστανή ζάχαρη από τον Τάσο Αντωνίου. Εύκολα, γρήγορα, πεντανόστιμα μπισκότα για πρωινό και για όλες τις ηλικίες.

Σαλάτα με κινόα

Σαλάτα με κινόα από τον Τάσο Αντωνίου! Μια θρεπτική σαλάτα με κινόα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και ελαιόλαδο που σίγουρα θα λατρέψετε!

Ανακαλύψτε συνταγές

Εύκολη πάστα φλόρα

Συνταγή για πάστα φλόρα με μαρμελάδα από τον Τάσο Αντωνίου. Αυτό το γλυκό θα ενθουσιάσει τους πάντες. Δοκιμάστε την πιο ακαταμάχητη νηστίσιμη πάστα φλόρα!

Μπριάμ λαχανικών με κιμά

Συνταγή για μπριάμ λαχανικών με κιμά!

Mac and cheese

Κρεμώδης μακαρονάδα mac and cheese με κοφτό μακαρονάκι που θα φτιάξετε στην καραμέλα με ελάχιστα βασικά υλικά.

Περισσότερα άρθρα

10 συνταγές της γιαγιάς κατά του πονόλαιμου

Ο πονόλαιμος μπορεί να καταπολεμηθεί με τις σπιτικές συνταγές και τα μυστικά της γιαγιάς!

Το μενού της εβδομάδας (17/6 – 21/6)

Μενού εβδομάδας, έφτασε η ώρα σου! Ετοιμάσαμε για εσένα τις καλύτερες συνταγές για κάθε ημέρα, με την υπογραφή του Τάσου Αντωνίου! Αυτό το μενού της...

Μυστικά για τέλειο αρνί στη σούβλα

17 tips και μυστικά για ζουμερό αρνί και κρεατομεζέδες στη σούβλα!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ