ΑρχικήΆρθραΤελικά πόσο αλάτι πρέπει να τρώμε την ημέρα;

Τελικά πόσο αλάτι πρέπει να τρώμε την ημέρα;

Επιμέλεια διατροφικών στοιχείων: Ελένη Κουή, Παιδοδιαιτολόγος – Ειδική στην Παιδική Παχυσαρκία – Παιδικό Διαβήτη 

Τα παιδιά ιδρώνουν πολύ το καλοκαίρι και συνεπώς χάνουν και ηλεκτρολύτες όπως το νάτριο.

Σε αντίστοιχες περιπτώσεις έντονης εφίδρωσης στους ενήλικες, κάποιες φορές συνιστάται η αυξημένη κατανάλωση αλατιού τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό δεν συμβαίνει με τα παιδιά.

Πόσο αλάτι πρέπει να τρώνε την ημέρα τα παιδιά;

Οι ανάγκες των παιδιών σε αλάτι είναι μικρότερες από αυτές των ενηλίκων και τις περισσότερες φορές έχουν ήδη καταναλώσει την ημερήσια ποσότητα που χρειάζονται (5 γρ.= 1 κουταλάκι του γλυκού) πριν ακόμα προσθέσουμε αλάτι στο φαγητό τους. Άρα σε καμία περίπτωση δεν είναι απαραίτητο να αυξηθεί η κατανάλωση αλατιού από τα παιδιά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Πόσο αλάτι πρέπει να τρώμε την ήμερα οι ενήλικες;

Οι επίσημες διατροφικές συστάσεις ορίζουν ως μέγιστη κατανάλωση άλατος για διαφύλαξη της υγείας τα 2.300 mg την ημέρα (αντιστοιχούν σε ένα κουταλάκι του καφέ ή 6 γραμμάρια αλάτι) για άτομα ηλικίας άνω των 2 ετών.

Για όσους όμως έχουν υπέρταση ή νεφροπάθεια, η αντίστοιχη ποσότητα είναι μόλις 1.500 mg την ημέρα. Η κατανάλωση φρεσκομαγειρεμένου φαγητού στο σπίτι είναι ο καλύτερος τρόπος για να ελέγχουμε πόσο αλάτι καταναλώνουμε. Σύμφωνα με έρευνα που διενέργησαν τα κυβερνητικά Κέντρα Ελέγχου & Προλήψεως των Ασθενειών στις ΗΠΑ το 65% του αλατιού που καθημερινά καταναλώνουμε προέρχεται από τα τρόφιμα που αγοράζουμε στο σούπερ μάρκετ. Ένα συμπληρωματικό 25% προσλαμβάνεται από σνακ που καταναλώνουμε εκτός σπιτιού – όπως μια τυρόπιτα ή κουλούρι μέχρι μια μπάρα δημητριακών και επιδόρπιο γιαουρτιού.

Μη χάσετε

Πορτοκαλόπιτα

Πεντανόστιμη πορτοκαλόπιτα σιροπιαστή ή πατσαβουρόπιτα, με αφράτη υφή και πλούσια γεύση από τον Τάσο Αντωνίου!

Φαλάφελ

Αυθεντική συνταγή για φαλάφελ! Τα φαλάφελ ή ρεβιθοκεφτέδες είναι κλασική συνταγή από την κουζίνα της Μέσης Ανατολής.

Σοκολατόπιτα

Αφράτη, λαχταριστή και ζουμερή σοκολατόπιτα. Αυτή η συνταγή για εύκολη σοκολατόπιτα ετοιμάζεται μέσα σε 15 λεπτά και θυμίζει σουφλέ σοκολάτας.

Συνταγές σε 30 λεπτά

Μακαρονάδα με σάλτσα παντζαριού και φέτας

Η γλυκιά γεύση του παντζαριού σε συνδυασμό με την βελούδινη γεύση της φέτας και τη φρεσκάδα του λεμονιού δίνουν σε αυτή τη μακαρονάδα απίθανη νοστιμιά και ιδιαιτερότητα!

Μαλακά μπισκότα διπλής σοκολάτας

Αφράτα και μαλακά μπισκότα με καστανή ζάχαρη από τον Τάσο Αντωνίου. Εύκολα, γρήγορα, πεντανόστιμα μπισκότα για πρωινό και για όλες τις ηλικίες.

Σαλάτα με κινόα

Σαλάτα με κινόα από τον Τάσο Αντωνίου! Μια θρεπτική σαλάτα με κινόα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και ελαιόλαδο που σίγουρα θα λατρέψετε!

Ανακαλύψτε συνταγές

Σαλάτα ταϊλανδέζικη με σάλτσα σατάυ και μανιτάρια

Υγιεινή πεντανόστιμη σαλάτα με έθνικ διάθεση. Αυτή η ταϊλανδέζικη σαλάτα με σάλτσα σατάυ και πολύχρωμα λαχανικά τα έχει όλα, είναι σούπερ θρεπτική και απόλυτα γευστική.

Τηγανιά κοτόπουλο

Τηγανιά κοτόπουλο από τον Τάσο Αντωνίου. Μια εύκολη, γρήγορη και πεντανόστιμη συνταγή για τηγανιά κοτόπουλου με φέτα και υπέροχη σάλτσα. Αυτή η τηγανιά είναι ο ιδανικός μεζές!

Κρέμα λεμονιού (lemon curd)

Συνταγή για απίθανη κρέμα λεμονιού. Χρησιμοποιήστε τη για να γαρνίρετε γλυκά, να επικαλύψετε το ψωμί ή απολαύστε τη σκέτη!

Περισσότερα άρθρα

Κανέλα ή κασσία; Μάθετε ποια είναι η αυθεντική κανέλα

Εσύ γνωρίζεις τη διαφορά ανάμεσα στην κανέλα Κεϋλάνης και την κινέζικη κανέλα, γνωστή και ως κασσία;

Μυστικά για τέλειους κουραμπιέδες

Απίθανοι, τραγανοί, βουτυράτοι κουραμπιέδες στο πι και φι!

8 υπέροχες συνταγές για να μαγειρέψετε τα μανιτάρια

Υπέροχες συνταγές με μανιτάρια, χορταστικές και ελαφριές! Τα μανιτάρια είναι ένα από τα πιο νόστιμα και πλούσια σε θρεπτική αξία τρόφιμα που μπορείτε να μαγειρέψετε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ