Από την Μαρία Αϊβαλιώτη,
Πριν από 16 χρόνια, στις 27 Σπετεμβρίου 1998, οι δυο φιλοιLarry Page καιSergeyBin, φοιτητές πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, ιδρύουν τηνGoogle. Από μια απλή ιστοσελίδα εύρεσης των δεδομένων που εμφανίζονταιστον αχανή κόσμο του διαδικτύου, η ιδέα τους οδήγησε στην επίσημη ίδρυση της εταιρείας και κατέκτησε τον πλανήτη. ΗGoogleέχει βραβευθεί ως η καλύτερη εταιρεία για το εργασιακό περιβάλλον που προσφέρει. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά φροντίζει τους υπαλλήλους της με τον καλύτερο τρόπο και στο θέμα του φαγητού, αφού γνωρίζουν καλά ότι “νηστικό αρκούδι δεν χορεύει”. Και πραγματικά, το φαγητό στο αρχηγείο της εταιρείας στη Silicon Valley στην Καλιφόρνια μπορεί να χαρακτηριστεί κι ως εμπειρία, αφού ειδήμονες του χώρου της εστίασης ομολογούν ότι η εταιρεία δίνει μεγάλη βαρύτητα στην ποσότητα και στην ποιότητα του φαγητού που προσφέρει.
Στο Campus τηςGoogleυπάρχουν 36 εστιατόριακαι καφέ που σιτίζουν καθημερινά τους 15.000 υπαλλήλους χωρίς να ζητούν το παραμικρό χρηματικό ποσό,ενώ στους εξωτερικούςχώρουςοι υπεύθυνοι έχουν εγκαταστήσει καντίνεςγια να είναι σίγουροι ότι οι εργαζόμενοι δεν θα παραλείψουν το γεύμα τους ήθα έχουν ένα σνακ όποτε κι όπου το λιγουρευτούν. Και μπορεί να σας φαίνεταιυπερβολική ηύπαρξη 36 εστιατορίων, όμωςη εξήγηση βρίσκεται στην κουζίνα. Αρκετά από τα εστιατόριαειδικεύονται σε μια συγκεκριμένη κουζίνα του κόσμου. Όσοι λατρεύουν το σούσι, για παράδειγμα, μπορούν να γευματίσουν το ασιατικό εστιατόριο, οι λάτρεις του ινδικού φαγητού θα πάνε στο αντίστοιχο,ενώ αυτοί που είναι πιστοί στην τοπική κουζίνα της περιοχής διαλέγουν το καλιφορνέζικο εστιατόριο. Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι σχεδόν κάθε μήνα ένα προϊόν έχει την τιμητική του, με συνέπειααρκετά πιάτα και συνταγές να είναι βασισμένες στο συγκεκριμένο συστατικό. Παράλληλα, όλα τα πιάτα μαγειρεύονται με τοπικά υλικά, κάτι που ναι μεν περιορίζει τους σεφ ως προς τη δημιουργία ορισμένων συνταγών, αλλάενισχύει την τοπική κτηνοτροφία, γεωργία και γενικότερα παραγωγή.
ΗGoogle, βέβαια, είναι μια εταιρεία που συνεχώς καινοτομεί, οπότε και στο θέμα της εστίασης δεν θέλει να μένει πίσω. Τι εννοούμε με αυτό; Κάθε μήνα οι εργαζόμενοι καλούνται να δώσουν στους υπεύθυνουςαναφορά σχετικά με το τι τους αρέσει, τι δεν ανταποκρίνεται στις γευστικές τους προσδοκίες και ποιες είναι οι δικές τους προτάσεις. Κι επιπλέον, οι εργαζόμενοι, οι λεγόμενοι Googlers, έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και μαθήματα μαγειρικής σε ειδικούς διαμορφωμένους χώρους, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.Είπαμε, ηGoogleθέλει οι υπάλληλοι της να είναι πάντα χορτάτοι!
Κι αν νομίζετε ότι οι Googlers έχουν κάποια κιλάεπιπλέον, καλύτερα ξανασκεφτείτε το,αφού καιστους υπαίθριους χώρους είναι εγκατεστημένα ποδήλατα για να μην υπάρχει δικαιολογία ότι δεν μπορούν να κάψουν τις θερμίδες!Τελικά, ηGoogleδεν άλλαξε μόνο τον κόσμο του διαδικτύου, αλλά αποδεικνύεται ότι αλλάζει και το ζήτημα της διατροφήςστο εργασιακό περιβάλλον.