Από την Άννα Ευθυμίου,
Στην Ελλάδα γίνεται συχνά λόγος για το αν οι bloggers πρέπει ή/και μπορούν να ασκούν δημόσια κριτική μέσω του blog τους. Στην Γαλλία φαίνεται ότι τα πράγματα προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς και μάλλον με αρνητικές συνέπειες για τους bloggers. Αυτό αποδεικνύει η περίπτωση της δημιουργού του blog Cultur’elle, η οποία μετά από κακή κριτική για εστιατόριο που δημοσίευσε στο blog, πρέπει να αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες του εστιατορίου με 2.500 ευρώ εξαιτίας της ζημιάς που υπέστη η επιχείρηση λόγω της αρνητικής κριτικής της.
Η επίμαχη ανάρτηση όπου η blogger περιγράφει την κακή εμπειρία της στο εν λόγω εστιατόριο, κατάφερε να φτάσει στην πρώτη σελίδα του Google σε αναζητήσεις που αφορούσαν στο εστιατόριο. Οι υπεύθυνοι, μόλις είδαν το δημοσίευμα, αντί να επικοινωνήσουν με την blogger για να μάθουν τι δεν πήγε καλά, προτίμησαν τη δικαστική οδό, ώστε να αφαιρεθεί άμεσα το δημοσίευμα από το blog και από τη γνωστή μηχανή αναζήτησης.
Αν και κέρδισαν τη δικαστική διαμάχη κατά της blogger, το Google δεν στάθηκε στο πλευρό τους, αφού το δημοσίευμα, παρά το ότι κατέβηκε από το blog, έχει “σωθεί” στη μνήμη cache της μηχανής αναζήτησης (http://web.archive.org/web/20131204090140/http://leschroniquesculturelles.com/2013/08/24/lendroit-a-eviter-au-cap-ferret-il-giardino/). Πολύ κακό για το τίποτα; Έτσι δείχνουν τα πράγματα, μιας και τελικά η είδηση πήρε πολύ μεγάλη έκταση στον γαλλικό Τύπο. Μάλιστα, οι υπεύθυνοι του εστιατορίου αρνούνται πεισματικά να κάνουν επίσημη δήλωση χωρίς την παρουσία του δικηγόρου τους. Όσο για την blogger, αυτή τη στιγμή αναζητά πόρους ώστε να πληρώσει το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό της αποζημίωσης. Ποια είναι η γνώμη σας; Έχουν την εμπειρία και την αρμοδιότητα οι bloggers να ασκούν κριτική σε επαγγελματίες (της εστίασης) επηρεάζοντας το κοινό; Και, αντίστοιχα, οι επαγγελματίες πρέπει να προχωρούν σε τόσο δραστικά μέτρα εναντίον κάποιου ερασιτέχνη-χομπίστα χωρίς να έχουν αναζητήσει κάποια άλλη, ειρηνική λύση του ζητήματος;