Τσιπς λαχανικών, το πιο υγιεινό σνακ!

Από την Μαρία Αϊβαλιώτη,

Τα πατατάκια είναι από τα αγαπημένα μας σνακ. Μπορούν, όμως, να γίνουν υγιεινά και θρεπτικά; Και βέβαια, αν μιλάμε για τσιπς φρούτων ή ακόμα καλύτερα για τσιπς λαχανικών. Τα τσιπς λαχανικών είναι νόστιμα, γεμάτα θρεπτικά συστατικά, έχουν λίγες θερμίδες και μπορούν να αντικαταστήσουν εύκολα τα κλασικά πατατάκια. Το Μαμα Πειναω σας δίνει συμβουλές για το πώς θα φτιάξετε τα καλύτερα σπιτικά τσιπς λαχανικών και σας εγγυάται ότι θα τα καταναλώσετε σε χρόνο ρεκόρ.

Δείτε τη συνταγή για τσιπς λαχανικών στον φούρνο με ένα κλικ εδώ!

Επιλέξτε το σωστό λαχανικό. Τα τέλεια λαχανικά για πατατάκια είναι το καρότο, η γλυκοπατάτα, η κίτρινη κολοκύθα,  τα παντζάρια, οι φλάσκες μελιτζάνες και τα κολοκυθάκια. Αν θέλουμε να πειραματιστούμε μπορούμε να φτιάξουμε και τσιπς ντομάτας.

Κόψτε τα στο κατάλληλο μέγεθος. Για πετυχημένα και τραγανά τσιπς, θα πρέπει να κόψουμε τα λαχανικά μας σε πολύ λεπτές ροδέλες. Για να το επιτύχουμε χρησιμοποιούμε το ειδικό εργαλείο, δηλαδή το μαντολίνο ή ένα κοφτερό μαχαίρι. Πολύ σημαντικό είναι να κόψουμε όλες τις φέτες στο ίδιο πάχος έτσι ώστε να ψηθούν ομοιόμορφα και στον ίδιο χρόνο.

Αν θέλουμε να τα τηγανίσουμε, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσουμε ηλιέλαιο. Θα πρέπει να προσέξουμε πριν το τηγάνισμα τα λαχανικά μας να είναι εντελώς στεγνά έτσι ώστε να γίνουν τραγανά. Και φυσικά, αμέσως μόλις τα βγάλουμε από το τηγάνι, θα πρέπει να τα ακουμπίσουμε σε απορροφητικό χαρτί για να αποβάλουν τα περιττά λάδια.

Τα τσιπς λαχανικών στον φούρνο είναι η πιο υγιεινή επιλογή. Επειδή ο χρόνος ψησίματος διαφέρει από λαχανικό σε λαχανικό, θα πρέπει να ψήσουμε όποια λαχανικά επιλέξουμε ξεχωριστά ή κατά ομάδες. Εναλλακτικά, πρέπει να σημειώσουμε τον χρόνο ψησίματος της κάθε ομάδας λαχανικών και να τα αποσύρουμε από τον φούρνο όταν ροδίσουν. Πριν τα ψήσουμε πρέπει να είναι εντελώς στεγνά. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο και με ένα πινέλο τα λαδώνουμε ελαφρώς και από τις δυο πλευρές, τα τοποθετούμε σε ταψί στρωμένο με λαδόκολλα και τα ψήνουμε στους 150οC. Ενδεικτικοί χρόνοι ψησίματος ακολουθούν.

  • Τσιπς καρότου, κολοκύθας  και παντζαριού: ψήσιμο για 15 με 20 λεπτά
  • Τσιπς γλυκοπατάτας: ψήσιμο για περίπου 35 με 40 λεπτά
  • Τσιπς κολοκυθιού: ψήσιμο για 20 λεπτά
  • Τσιπς ντομάτας: ψήσιμο για 1 ώρα 
  • Τσιπς μελιτζάνας: ψήσιμο για 45 λεπτά

Το αλάτι και τα μυρωδικά είναι απαραίτητα για θεϊκή γεύση. Αν τα τηγανίσουμε, προσθέτουμε το αλάτι και τα διάφορα μυρωδικά μόλις τα βγάλουμε από το τηγάνι και τα τοποθετήσουμε στο απορροφητικό χαρτί για να στεγνώσουν. Αν ψήσουμε τα τσιπς λαχανικών στον φούρνο, τα αλατίζουμε και προσθέτουμε τα μυρωδικά πριν τα  ψήσουμε και αφού τα έχουμε στρώσει στο ταψί. Εμείς προτείνουμε φρέσκα μυρωδικά τριμμένα ή αποξηραμένα όπως θυμάρι, δεντρολίβανο, βασιλικό, ρίγανη, γλυκιά ή καπνιστή πάπρικα, κύμινο και σκόρδο.

Πώς διατηρούντα τα τσιπς λαχανικών; Τηγανητά ή ψημένα στον φούρνο, θα πρέπει να  τα διατηρήσουμε σε αεροστεγή συσκευασία σε μέρος χωρίς υγρασία για να διατηρηθούν τραγανά για αρκετό διάστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Αφήστε ένα σχόλιο

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.