ΑρχικήΆρθραΝηστεία και διατροφή: τι να προσέξουμε

Νηστεία και διατροφή: τι να προσέξουμε

Από την Μαίρη Βλάχου,

Η νηστεία τη Σαρακοστή είναι μια θρησκευτική συνήθεια για πολλούς Έλληνες. Τα άτομα που νηστεύουν για σαράντα μέρες, πρέπει να προσέχουν τις πιθανές ελλείψεις θρεπτικών συστατικών που μπορεί να προκύψουν.

Ειδικότερα, κατά τη νηστεία μπορεί να παρατηρηθεί μείωση στα εξής θρεπτικά συστατικά: το ασβέστιο και τη βιταμίνη D, ο σίδηρος και η βιταμίνη Β12.

Πώς μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες μας και να παρέχουμε στον οργανισμό μας τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά κατά τη διάρκεια της νηστείας;

  • Νηστίσιμες πηγές ασβεστίου: σουσάμι και τα προϊόντα του (π.χ. ταχίνι, χαλβάς, παστέλι), όσπρια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μπρόκολο, αποξηραμένα φρούτα, εμπλουτισμένα τρόφιμα (π.χ. προϊόντα σόγιας, μπάρες δημητριακών).
  • Νηστίσιμες πηγές βιταμίνης D: δημητριακά πρωινού χωρίς ζάχαρη σε συνδυασμό με μια βόλτα στον ήλιο (η έκθεση του δέρματος στον ήλιο βοηθά στην παραγωγή της βιταμίνης D).
  • Νηστίσιμες πηγές σιδήρου: όσπρια, αποξηραμένα φρούτα, ξηροί καρποί, σκούρα πράσινα λαχανικά, εμπλουτισμένα τρόφιμα (π.χ. δημητριακά πρωινού και μπάρες). Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα συνδυάστε με βιταμίνη C (π.χ. πορτοκαλάδα).
  • Νηστίσιμες πηγές βιταμίνης Β12: θαλασσινά, εμπλουτισμένα τρόφιμα (π.χ. δημητριακά πρωινού).

Αν έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας, είστε έγκυος ή θηλάζετε, ζητήστε τη συμβουλή ειδικού για εξατομικευμένο διαιτολόγιο.

Μη χάσετε

Πορτοκαλόπιτα

Πεντανόστιμη πορτοκαλόπιτα σιροπιαστή ή πατσαβουρόπιτα, με αφράτη υφή και πλούσια γεύση από τον Τάσο Αντωνίου!

Παραδοσιακά φαλάφελ

Παραδοσιακή συνταγή για φαλάφελ! Τα φαλάφελ ή ρεβιθοκεφτέδες είναι κλασική συνταγή από την κουζίνα της Μέσης Ανατολής.

Σοκολατόπιτα

Αφράτη, λαχταριστή και ζουμερή σοκολατόπιτα. Αυτή η συνταγή για εύκολη σοκολατόπιτα ετοιμάζεται μέσα σε 15 λεπτά και θυμίζει σουφλέ σοκολάτας.

Συνταγές σε 30 λεπτά

Μακαρονάδα με σάλτσα παντζαριού και φέτας

Η γλυκιά γεύση του παντζαριού σε συνδυασμό με την βελούδινη γεύση της φέτας και τη φρεσκάδα του λεμονιού δίνουν σε αυτή τη μακαρονάδα απίθανη νοστιμιά και ιδιαιτερότητα!

Μαλακά μπισκότα διπλής σοκολάτας

Αφράτα και μαλακά μπισκότα με καστανή ζάχαρη από τον Τάσο Αντωνίου. Εύκολα, γρήγορα, πεντανόστιμα μπισκότα για πρωινό και για όλες τις ηλικίες.

Σαλάτα με κινόα

Σαλάτα με κινόα από τον Τάσο Αντωνίου! Μια θρεπτική σαλάτα με κινόα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και ελαιόλαδο που σίγουρα θα λατρέψετε!

Ανακαλύψτε συνταγές

Κοτόπουλο α λα κρεμ

Κοτόπουλο αλά κρεμ από τον Τάσο Αντωνίου. Ζουμερό και πεντανόστιμο κοτόπουλο με μανιτάρια και κρέμα γάλακτος, ένα πλούσιο πιάτο για τον χειμώνα, που θα συνοδεύσετε με ρύζι και θα το λατρέψετε.

Χαλβάς με εσπεριδοειδή και ρόδι

Συνταγή για χαλβά σιμιγδαλένιο με εσπεριδοειδή, λουίζα και ρόδι!

Κατσικίσιο ρολό με πέστο

Συνταγή για ρολό από κατσικίσιο μπούτι στη λαδόκολλα με πέστο από θυμάρι.

Περισσότερα άρθρα

Το μενού του Πάσχα

Ένα μενού για το Πάσχα με τις καλύτερες πασχαλινές συνταγές για σαλάτες, αρνί κα υπέροχα γλυκά με την υπογραφή του Τάσου Αντωνίου.

Λαγάνα, το ψωμί της Καθαράς Δευτέρας

Η ιστορία της λαγάνας και η πιο εύκολη συνταγή για σπιτική παραδοσιακή λαγάνα!

Πασχαλινό αρνί: και στον φούρνο τέλειο!

Πασχαλινό αρνάκι στον φούρνο: μυστικά για ζουμερό αρνί με τραγανή πετσούλα!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ