Τελικά το πολύ φαγητό είναι το μυστικό για το αδυνάτισμα

Από την Άννα Ευθυμίου,

“Τρώμε λιγότερο, κινούμαστε περισσότερο”. Αυτό το μότο είναι ο βασικός άξονας γύρω από τον οποίο κινείται εδώ και δεκαετίες κάθε δίαιτα και οι διαιτολόγοι σε όλο τον κόσμο. Κι όμως, οι περισσότεροι από εμάς όχι μόνο δεν καταφέρνουμε να διατηρήσουμε τα κιλά μας μακροπρόθεσμα, αλλά ο δείκτης της ζυγαριάς τείνει να ανέβει μερικές εβδομάδες μετά το τέλος της δίαιτας. Γιατί ενώ φαίνονται τόσο απλά τα πράγματα, τελικά δεν είναι;

Ο καθηγητής διατροφολογίας στο πανεπιστήμιο Harvard David Ludwig αποκαλύπτει τον λόγο που θεωρεί ότι καμία δίαιτα δεν πετυχαίνει τον σκοπό της. “Όταν κόβεις θερμίδες, το σώμα σου αντεπιτίθεται” εξηγεί. Σύμφωνα με το βιβλίο του Always Hungry? , η πρώτη φάση που διανύουμε κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας είναι η “κατάσταση λιμοκτονίας”. Κάθε πρόγραμμα διατροφής περιλαμβάνει τροφές με περιορισμένες θερμίδες, και ως εκ τούτου τις πρώτες 4-5 μέρες είναι πολύ πιθανό να χάσουμε κιλά. Όσο όμως ο οργανισμός στερείται θερμίδων που είναι απαραίτητες για αυτόν και που έχει συνηθίσει να προσλαμβάνει από την προ-δίαιτας διατροφή μας, τόσο πιο δύσκολο είναι να χάσουμε κιλά με αποτέλεσμα να πρέπει να μειώσουμε ακόμα περισσότερο τις θερμίδες που μας παρέχει το φαγητό. 

Το αποτέλεσμα; Η πλειοψηφία των ανθρώπων, είτε ολοκληρώσουν το πρόγραμμα διατροφής είτε εγκαταλείψουν την προσπάθεια αδυνατίσματος, σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα ξεκινούν την κατανάλωση μεγαλύτερων μερίδων φαγητού, συχνά ιδιαίτερα θερμιδούχων επιλογών. Το σώμα λειτουργεί σαν σφουγγάρι και απορροφά τις θερμίδες αυτές με μεγαλύτερο ρυθμό από ότι θα έκανε αν δεν ακολουθούσαμε αυστηρή δίαιτα, μετατρέποντάς τες γρήγορα σε λίπος που θα αποθηκεύσει στα επίμαχα σημεία για περιπτώσεις έκτατης ανάγκης – δηλαδή όταν αποφασίσουμε να ξανακάνουμε δίαιτα. Σύμφωνα με τον Ludwig, η δίαιτα είναι μια βραχυπρόθεσμη λύση που σε βάθος χρόνου αποδίδει τα εντελώς αντίθετα αποτελέσματα. 

Η πρόταση του καθηγητή είναι απλή: πρέπει να επιλέγουμε “ικανοποιητικές και χορταστικές τροφές” που ‘ξεκλειδώνουν’ τις αποθήκες λίπους του σώματος και αυξάνουν τον μεταβολισμό, επιφέροντας το πολυπόθητο αδυνάτισμα. Τέτοιες τροφές είναι τα πλήρη γαλακτοκομικά, οι ξηροί καρποί, το αβοκάντο, τα βούτυρα ξηρών καρπών, πολύ ελαιόλαδο, κρέας σε μικρή ποσότητα και τυρί. Το μυστικό βρίσκεται στα τρόφιμα που είναι πλούσια σε καλά λιπαρά, μιας και όπως υποστηρίζει ο Ludwig, όσο περισσότερα καλά λιπαρά καταναλώνουμε, τόσο λιγότερο λίπος τείνει να αποθηκεύει το σώμα.

Βασική προϋπόθεση είναι η αποχή από επεξεργασμένους υδατάνθρακες και αμυλούχα λαχανικά. Στην απαγορευμένη κατηγορία ανήκουν τα μπισκότα, τα κέικ, οι πατάτες, τα κρακεράκια, το ψωμί, φρουτοποτά του εμπορίου, τα ζυμαρικά και γενικότερα ό,τι συσκευασμένο περιλαμβάνει υδατάνθρακες. Αυτά τα τρόφιμα “παίζουν” με τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα με τέτοιο τρόπο ώστε όχι μόνο δεν χορταίνουμε, αλλά παχαίνουμε πολύ περισσότερο. 

Το πρόγραμμα διατροφής του Ludwig προτείνεται για δύο εβδομάδες. Μετά από αυτό το στάδιο, το σώμα βγαίνει από την κατάσταση λιμοκτονίας και μπορούμε σταδιακά να εντάξουμε στη διατροφή μας καλούς υδατάνθρακες, όπως ψωμί και ζυμαρικά ολικής άλεσης, πατάτες, περιστασιακά ένα γλύκισμα κλπ. Σε μια πιλοτική μελέτη, ο Ludwig διαπίστωσε ότι με αυτή τη δίαιτα οι συμμετέχοντες έχασαν από μισό έως ένα κιλό την εβδομάδα, χωρίς να μειώσουν τις θερμίδες ή τις μερίδες φαγητού. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τακτική άσκηση τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα και έχουμε πετύχει το τέλειο σχέδιο που θα μας κρατήσει υγειείς και χωρίς περιττά κιλά για όλη μας τη ζωή.

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Αφήστε ένα σχόλιο

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.