fbpx

Τα 6 μυστικά για τέλειες καλοκαιρινές σαλάτες

Τέλεια σαλάτα

Το καλοκαίρι ζητάει τις σαλάτες του! Ανάλαφρες, δροσερές, μας χορταίνουν χωρίς να μας βαραίνουν, ούτε να μας κουράζουν με την ετοιμασία τους. Οι σαλάτες είναι το τέλειο καλοκαιρινό φαγητό αλλά για κάποιους θεωρούνται βαρετές ή απλώς ορεκτικό. Κι όμως, είναι πολύ πιο εύκολο να φτιάξετε σαλάτες που αποτελούν κυρίως γεύμα, αρκεί να ξέρετε τα υλικά που πρέπει να έχετε διαθέσιμα.

Με άλλα λόγια, η τέλεια σαλάτα έχει τη φορμουλά της. Φτιάξτε υγιεινές, πλούσιες σαλάτες που μπορείτε να εμπλουτίσετε με ό,τι υλικά έχετε στο ψυγείο. Επιλέξτε φρέσκα λαχανικά της εποχής για να φτιάξετε ενδιαφέρουσες σαλάτες όλη τη χρονιά, γι’αυτό και πρέπει να επιλέγετε τη λαϊκή για τις αγορές σας. Φυσικά, μπορείτε να ολοκληρώσετε τη δημιουργία σας με συστατικά όπως τυρί, φρέσκο κρεμμυδάκι, ακόμη και ψητά λαχανικά. Ό,τι κι αν επιλέξετε, σίγουρα θα φτιάξετε μια χορταστική σαλάτα.

Πράσινα λαχανικά

Τα πράσινα λαχανικά είναι η βάση για κάθε τραγανή, ζωντανή και ισορροπημένη σαλάτα. Μην περιοριστείτε μόνο στο μαρούλι – υπάρχουν δεκάδες άλλα λαχανικά, όπως η ρόκα, το σπανάκι, η γαλλική σαλάτα, και πολλά ακόμη. Αν πρόκειται να φτιάξετε μια σαλάτα από την προηγούμενη μέρα για το ταπεράκι στο γραφείο, δοκιμάστε τραγανά λαχανικά όπως το kale. Η βάση πρέπει να έχει άφθονη πρασινάδα, αρκεί να μην γεμίσει το μπολ και δεν χωράνε άλλα υλικά για τη σαλάτα!

Πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη είναι βασικό συστατικό που θα κάνει τη σαλάτα από ένα βαρετό ορεκτικό, πλήρες γεύμα. Ψητό κοτόπουλο, κρέας ή μπριζόλα είναι φανταστικές επιλογές, ειδικά αν έχουν περισσέψει από την προηγούμενη μέρα. Για τους vegeterians, το τόφου, τα αυγά, τα φασόλια και τα μανιτάρια είναι η καλύτερη λύση. Προσθέστε τουλάχιστον 15 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά μερίδα και πείτε αντίο στις βαρετές σαλάτες.

Δείτε ακόμη: η ωραιότερη σαλάτα του σεφ!

Σπόροι

Οι σπόροι συχνά θεωρούνται μη απαραίτητοι σε μια σαλάτα, αλλά πραγματικά δίνουν άλλη υπόσταστη στο γεύμα, που μπορεί να το απογειώσει σε άλλο επίπεδο. Δοκιμάστε βρασμένες φακές, φασόλια, κινόα, καστανό ρύζι ή ταμπουλέ. Μαγειρέψτε τα σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίες και αφήστε τα να κρυώσουν καλά πριν τα αναμείξετε με τα λαχανικά.

Γλυκύτητα

Η αλήθεια είναι ότι εδώ παίζει ρόλο το μέτρον άριστον. Η μόδα που θέλει όλες τις σαλάτες με βαλσαμικό ξύδι ή με μέλι ίσως κουράζει, αλλά κάποιες φορές χρειάζεται μια δόση γλυκύτητας. Γι’αυτό ξεκινήστε με κάποια υλικά όπως σταφίδες, αποξηραμένα κράνμπερις, φρέσκο μήλο ή φράουλες. Ακόμη και λίγο καλαμπόκι θα δώσει στη σαλάτα την απαραίτητη γλυκύτητα, χωρίς να κλέβει τις εντυπώσεις.

Δείτε ακόμη: χορταστική και απόλυτα καλοκαιρινή σαλάτα με κινόα!

Τραγανότητα

Η υφή παίζει τεράστιο ρόλο στην ισορροπία της σαλάτας. Ξηροί καρποί, καρότα, ραπανάκι, κρουτόν, όλα προσδίδουν την τραγανή υφή που χρειάζεται η τέλεια σαλάτα. Προσθέστε τα λίγο πριν το σερβίρισμα ώστε να διατηρηθούν τραγανά.

Ντρέσινγκ

Το ντρέσινγκ πρέπει να είναι απλό και ανάλαφρο, καθώς δίνει την τελευταία πινελιά που αναδιεκνύει τα υπόλοιπα υλικά χωρίς να τα υπερκαλύπτει. Ένα απλό ντρέσινγκ χρειάζεται 1 μέρος ξύτητας προς 3 μέρη λάδι, αλάτι, πιπέρι, μαζί με λίγο χυμό λεμονιού ή ξιδιού. Δοκιμάστε βαλσαμικό ξύδι για γλυκύτητα ή κόκκινο κρασί για έντονη οξύτητα. Η ιδανική ποσότητα είναι τόση ώστε να αγκαλιάζει τα λαχανικά, χωρίς να κολυμπάνε μέσα στο ντρέσινγκ.

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Αφήστε ένα σχόλιο

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.