Ο Σαλβαντόρ Νταλί είναι διάσημος για τα χαρακτηριστικά μουστάκια του και τους σουρεαλιστικούς του πίνακες. Πόσοι όμως γνωρίζουν ότι ο Ισπανός καλλιτέχνης είναι ο δημιουργός του λογότυπου των γλειφιτζουριών Chupa Chups;
Τα γλειφιτζούρια Chupa Chups έκαναν την εμφάνισή τους στην Ισπανία το 1958, με την επωνυμία ‘’Gol’’, καθώς ο ιδρυτής της εταιρίας Enric Bernat φανταζόταν το στρογγυλό ζαχαρωτό σαν μπάλα και το ανοιχτό στόμα σαν ποδοσφαιρικό τέρμα. Οι πωλήσεις δεν ήταν ικανοποιητικές και έτσι ο Bernat στράφηκε σε μία διαφημιστική, η οποία και βάφτισε τα γλειφιτζούρια Chupa Chups (από το ισπανικό chupar, που σημαίνει γλείφω).
Κατά την ιστορία, ο Bernat δεν ήταν ευχαριστημένος από το προϊόν του και ζήτησε τη βοήθεια ενός καλού του φίλου, που δεν ήταν άλλος από τον εκκεντρικό Νταλί. Αναφέρεται ότι ο Νταλί σκίτσαρε για ώρες σε παλιές εφημερίδες μέχρι να βρει την ιδανική λύση: μία μαργαρίτα με το όνομα της Chupa Chups στο κέντρο.
Το λογότυπο αυτό, από το 1969 που πρωτοσχεδιάστηκε μέχρι σήμερα, 5 δισεκατομμύρια πωλήσεις μετά, έχει παραμείνει σχεδόν αναλλοίωτο, αποδεικνύοντας το ταλέντο και τη διαχρονικότητα του Νταλί. Μάλιστα, λέγεται ότι ο Ισπανός ζωγράφος ήταν εκείνος που επέμενε το λογότυπο να τοποθετηθεί στο κέντρο της συσκευασίας, ώστε να αποτυπωθεί η μάρκα στον καταναλωτή. Τελικά εκτός από σπουδαίος καλλιτέχνης, ο Σαλβαντόρ Νταλί αποδείχτηκε και γκουρού του μάρκετινγκ!
Άννα Ευθυμίου