ΑρχικήΆρθρα5 super foods που πρέπει να δοκιμάσεις

5 super foods που πρέπει να δοκιμάσεις

Όλοι μας θεωρούσαμε αναμενόμενο ότι τα τρόφιμα του μέλλοντος θα αποτελούνταν από τροφές τεχνητές που δεν υπάρχουν στη φύση ή από «μαγικά» χάπια με τα οποία δεν θα χρειαζόταν να καταναλώνουμε τις μέχρι τώρα υπάρχουσες τροφές . Κι όμως οι τροφές του μέλλοντος είναι  οι τροφές που βρίσκονται εύκολα στη φύση, γνωστές  από την αρχαιότητα. Ποιες είναι όμως οι  πιο σημαντικές; 

Ιπποφαές : Αν και αναμένεται να γίνει τροφή του μέλλοντος, το ιπποφαές ήταν ευρέως γνωστό στην αρχαιότητα και αυτό φαίνεται και απ’ την προέλευση του ονόματος του. Το όνομα στα λατινικά σημαίνει «λαμπερό άλογο» και το οφείλει στο γεγονός ότι στα στρατεύματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, τα άρρωστα και τραυματισμένα άλογα που έτρωγαν τα φύλλα και τους καρπούς του φυτού ανάρρωναν γρηγορότερα, αποκτούσαν περισσότερη δύναμη, ενώ το τρίχωμα τους δυνάμωνε και γινόταν πιο λαμπερό.

Έχει χαρακτηριστεί ως θαυματουργό φυτό και όχι άδικα. Κατατάσσεται στη δεκάδα των πιο ισχυρών θεραπευτικών φυτών. Περιέχει 190 πολύτιμες ουσίες για την υγεία του ανθρώπου σε καλές συγκεντρώσεις, σωστά συνδυασμένες. Ο καρπός  έχει υψηλή ποσότητα σε βιταμίνη C-114 έως 1550mg ανά 100gr περιεκτικότητα  δηλαδή περίπου 15 φορές περισσότερη απ’ το πορτοκάλι. Περιέχει σίδηρο, χλωροφύλλη, λυκοπένιο, ζεαξανθίνη, ασταξανθίνη,β-καροτίνη,σελήνιο,χρώμιο. Το έλαιο του ιπποφαές περιέχει (17-20%) ωμέγα-3, (28-30%) ωμέγα-6, (36-40%) ωμέγα-9 και ωμέγα-7. Προστατεύει και ενισχύει το νευρικό σύστημα, ανακουφίζει από συμπτώματα εμμηνόπαυσης βοηθάει στην αντιμετώπιση δερματικών προβλημάτων όπως έκζεμα, ψωρίαση, ακμή.

Μπορούμε να το εντάξουμε στην καθημερινότητά μας ως αποξηραμένο φυτό, ως αφέψημα (βράζοντας τον καρπό) ή έγχυμα (βράζοντας τα φύλλα). Tip για τόνωση και ευεξία: 2 – 4 κουταλιές την ημέρα με νερό. Βέβαια διατίθεται και σε μορφή κάψουλας ως συμπλήρωμα διατροφής.

 

Στέβια: Χαρακτηρίζεται από πολλούς «η ζάχαρη του μέλλοντος». Πρόκειται για νέο είδος φυτού, άγνωστο στην Ελλάδα έως και το 2005 όπου και ξεκίνησε η συστηματική έρευνα για να αποτελέσει εναλλακτική καλλιέργεια για Έλληνες παραγωγούς. 

Έχει μηδενική θερμιδική αξία. Η στεβιοσίδη, βασική γλυκαντική ουσία στη στέβια είναι 150-300 φορές πιο γλυκιά απ’ τη ζάχαρη. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στους διαβητικούς και στους υπέρβαρους αλλά και για την υγιεινή διατροφή όλων. Σε αντίθεση με τα χημικά υποκατάστατα της ζάχαρης, ασπαρτάμη και σακχαρίνη,είναι φυσικό προϊόν. Έχει διατροφική αξία μεγάλη αν αναλύσουμε τις αντιοξειδωτικές , αντιφλεγμονώδεις , αντιβακτηριδιακές ιδιότητες. Επίσης προστατεύει την υγεία των δοντιών. Η στέβια μπορεί να προστεθεί στον καφέ ή στο τσάι, αντικαθιστώντας τη ζάχαρη.

Η είσοδος της στέβια στη «γλυκιά» βιομηχανία έχει προκαλέσει αντιδράσεις λόγω των θετικών στοιχείων της. Μέσα στο 2012 περιμένουμε την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ασφαλείας τροφίμων που έκρινε τη στέβια και όλα τα προϊόντα της ασφαλή.

Λιναρόσπορος – λινέλαιο: Προέρχονται από το φυτό Λινάρι. Είναι πλούσια πηγή των αντιοξειδωτικών ουσιών Lignans που προστατεύουν την καρδιά. Εξισορροπεί τα Ω-3 στον οργανισμό οπότε και προστατεύει από φλεγμονώδεις αντιδράσεις που προκαλούν αρθρίτιδα, Alzheimer, σακχαρώδη διαβήτη. Είναι πλούσιο σε ασβέστιο, βιταμίνη Ε και πρωτείνη. Ανακουφίζει τις γυναίκες που πάσχουν από προεμμηνορυσιακό σύνδρομο. Βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Μπορούμε να προσθέτουμε καθυμερινά  1 – 3 κουταλιές λινέλαιο στο φαγητό ή στη σαλάτα, καθώς και 2 – 3 κουταλιές λιναρόσπορου στο φαγητό ή στα δημητριακά. 

 

Μούρα Goji: Τα θιβετιανά μούρα Goji θεωρούνται super τροφή. Και πώς να μη θεωρούνται άλλωστε, αφού είναι η τροφή με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά. Φυσικά συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Αντιστρέφουν τη διαδικασία της γήρανσης με την προϋπόθεση ότι λαμβάνονται καθημερινά και σε ακατέργαστη φυσική μορφή, όχι σε χάπια ή χυμούς. Τα βρίσκουμε και τα καταναλώνουμε σε αποξηραμένη μορφή, όπως τις σταφίδες.

 

Ρόδι: Το αγαπημένο μας ρόδι είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, C, E, φυλλικό οξύ, σίδηρο, κάλιο και φυτικές ίνες. Είναι φρούτο χαμηλό σε θερμίδες και έχει 2 έως 3 φορές μεγαλύτερη αντιοξειδωτική ικανότητα από το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι χάρη στις φαινολικές ουσίες που περιέχει. Μειώνει την LDL-χοληστερόλη και προστατεύει απ’ την υπέρταση. Μπορούμε να επωφεληθούμε των ευεργετικών του ιδιότητων, τρωγόντας το ως φρούτο, προσθέτοντας στις σαλάτες ή και σε διάφορα πιάτα, πίνοντας ως χυμό 1 ποτήρι κάθε πρωί ή και ως αφέψημα, βράζοντας τη φλούδα και πίνοντας 10 λεπτά πριν από κάποιο γεύμα.

Νάσια Πασχαλέρη  

Διαιτολόγος-διατροφολόγος του διαιτολογικού κέντρου Natural Health Clinic και επιστημονική σύμβουλος της μονάδας φροντίδας ηλικιωμένων Φροντίζω

Eικόνα: Hire an Illustrator

Μη χάσετε

Πορτοκαλόπιτα

Πεντανόστιμη πορτοκαλόπιτα σιροπιαστή ή πατσαβουρόπιτα, με αφράτη υφή και πλούσια γεύση από τον Τάσο Αντωνίου!

Παραδοσιακά φαλάφελ

Παραδοσιακή συνταγή για φαλάφελ! Τα φαλάφελ ή ρεβιθοκεφτέδες είναι κλασική συνταγή από την κουζίνα της Μέσης Ανατολής.

Σοκολατόπιτα

Αφράτη, λαχταριστή και ζουμερή σοκολατόπιτα. Αυτή η συνταγή για εύκολη σοκολατόπιτα ετοιμάζεται μέσα σε 15 λεπτά και θυμίζει σουφλέ σοκολάτας.

Συνταγές σε 30 λεπτά

Μακαρονάδα με σάλτσα παντζαριού και φέτας

Η γλυκιά γεύση του παντζαριού σε συνδυασμό με την βελούδινη γεύση της φέτας και τη φρεσκάδα του λεμονιού δίνουν σε αυτή τη μακαρονάδα απίθανη νοστιμιά και ιδιαιτερότητα!

Μαλακά μπισκότα διπλής σοκολάτας

Αφράτα και μαλακά μπισκότα με καστανή ζάχαρη από τον Τάσο Αντωνίου. Εύκολα, γρήγορα, πεντανόστιμα μπισκότα για πρωινό και για όλες τις ηλικίες.

Σαλάτα με κινόα

Σαλάτα με κινόα από τον Τάσο Αντωνίου! Μια θρεπτική σαλάτα με κινόα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και ελαιόλαδο που σίγουρα θα λατρέψετε!

Ανακαλύψτε συνταγές

Μύδια σαγανάκι

Υπέροχη συνταγή για μύδια σαγανάκι. Η κρεμώδης σάλτσα με την φέτα και τη μουστάρδα δίνουν το πιο νόστιμο σαγανάκι θαλασσινών. Συνοδεύστε με λευκό κρασί.

Φουντουκόπιτα πανεύκολη

Φουντουκόπιτα, ένα υπέροχο γλυκό. Μια ζουμερή και γευστική φουντουκόπιτα που θα απολαύσετε στο έπακρο αν ψήσετε για δέκα λεπτά τα φουντούκια για να βγάλουν τα αρώματά τους.

Σαλάτα με κοτόπουλο & noodles στο βαζάκι 

Μια πολύχρωμη και πλούσια σαλάτα σε βαζάκι, με noodles, κοτόπουλο και σως φιστικοβούτυρο. Είναι υπέροχο να έχεις έτοιμη τη σαλάτα σου στο πι και φι!

Περισσότερα άρθρα

Το απίστευτο μυστικό για φρέσκο ψωμί

Μάθετε τον σωστό τρόπο για να αποθηκεύετε το ψωμί σας και να παραμείνει φρέσκο για μέρες.

4 πολύ καλοί λόγοι για να εντάξετε τις πίκλες στη διατροφή σας

Οι πίκλες, ή αλλιώς το αγγουράκι τουρσί, είναι ένα τρόφιμο με ευεργετικές επιδράσεις στον οργανισμό και την υγεία.

Πλυντήριο πιάτων: τα 7 μυστικά που δεν ήξερες

Πλυντήριο πιάτων και όλα τα μυστικά που χρειαζόμαστε για να το χρησιμοποιούμε σωστά! Μάθετε πώς θα πλένετε τα πιάτα εύκολα και πολύ οικονομικά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ