6 μύθοι και αλήθειες για τον καφέ

6 μύθοι και αλήθειες για τον καφέ

Από την Μαρία Αϊβαλιώτη,

Για πολλούς η ημέρα ξεκινά μετά το πρώτο φλιτζάνι καφέ. Τελικά, ο καφές μάς κάνει καλό ή είναι βλαβερός για την υγεία μας; Το Μαμα Πεινάω ανοίγει τον φάκελο καφέ και αποκαλύπτει μύθους και αλήθειες. 

Ο καφές αποκαλύπτει τον χαρακτήρα μας. Μάθετε τι τύπος είστε με ένα κλικ εδώ 

Μύθος 1: Ο καφές είναι αποτελεσματικός μετά από μεθύσι

Πολλοί υποστηρίζουν είναι ένα φλιτζάνι καφέ και μάλιστα σκέτου είναι ικανό να μας συνεφέρει μετά από ένα γερό μεθύσι. Κι όμως ο καφές δεν είναι η θεραπεία και δεν είναι αρκετός να μας ξεμεθύσει. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση καφέ, ο οποίος έχει διουρητικές ιδιότητες, οδηγεί σε αφυδάτωση του οργανισμού, ενώ το μόνο που προσφέρει είναι να επιβραδύνει την επίδραση του αλκόολ.

Μύθος 2: Ο καφές παχαίνει και δεν πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στις δίαιτες

Κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας και στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής, αρκετοί περιορίζουν στο ελάχιστο τον καφέ. Κι όμως, ο καφές , λόγω της καφεΐνης που περιέχει,  επιταχύνει τον μεταβολισμό μας και μάλιστα τον κρατά σε εγρήγορση για σχεδόν τρεις ώρες. Επιπλέον, ο καφές δεν είναι απαγορευτικός, αφού έχει ελάχιστες θερμίδες, ενώ μειώνει το ένζυμο φωσφοδιεστεράση που ευθύνεται για την αποθήκευση λίπους στον οργανισμό μας.

Μύθος 3: Ο καφές μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση του οργανισμού

Σύμφωνα με μελέτες, ο καφές, όπως όλα τα μη αλκοολούχα ποτά και ροφήματα, ενυδατώνει τον οργανισμό, αφού αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από νερό. 

Είναι ο ελληνικός καφές ο καλύτερος για την υγεία; Μάθετε με ένα κλικ εδώ 

Μύθος 4: Ο καφές προκαλεί αϋπνία

Κι όμως ο καφές δεν προκαλεί υπερένταση και διαταραχή του ύπνου. Κάθε οργανισμός έχει περισσότερη ή μικρότερη αντοχή στην καφεΐνη και γι’αυτό  η καθημερινή ποσότητα καφέ  πρέπει να προσαρμόζεται με βάση στην ανθέκτικότητά μας στην ουσία αυτή.

Μύθος 5: Ο καφές προκαλεί νευρικότητα

Η αλήθεια είναι ότι η κατανάλωση καφέ δεν είναι ικανή να μας προκαλέσει υπερδιέργεση και νευρικότητα. Ο καφές μπορεί να μας τονώσει και συμβάλλει στην αύξηση της συγκέντρωσης και στη μείωση της υπνηλίας. Επιπλέον, η καφεΐνη αυξάνει τις τιμές των κατεχολαμινών, δηλαδή των ορμονών που καταπολεμούν το στρες με αποτέλεσμα ο καφέ να μπορεί να μας ξεκουράζει και να δρα κατά της πνευματικής και σωματικής κόπωσης. 

Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε το κατακάθι του καφέ; Η απάντηση με ένα κλικ εδώ 

Μύθος 6: Ο καφές βλάπτει την υγεία

Εκτός από καφεΐνη, ο καφέ είναι πλούσιος σε πολυφαινόλες, δηλαδή αντιοξειδωτικές ουσίες που οφελούν τον οργανισμό. Συγκεκριμένα, έχει παρατηρηθεί ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ προστατεύει τον οργανισμό από τα καρδιοαγγειακά νόσηματα, τον σακχαρώδη διαβήτη, τη νόσο του Πάρκινσον και του Αλτσχάιμερ.