6 μύθοι και αλήθειες για τον καφέ

Από την Μαρία Αϊβαλιώτη,

Για πολλούς η ημέρα ξεκινά μετά το πρώτο φλιτζάνι καφέ. Τελικά, ο καφές μάς κάνει καλό ή είναι βλαβερός για την υγεία μας; Το Μαμα Πεινάω ανοίγει τον φάκελο καφέ και αποκαλύπτει μύθους και αλήθειες. 

Ο καφές αποκαλύπτει τον χαρακτήρα μας. Μάθετε τι τύπος είστε με ένα κλικ εδώ 

Μύθος 1: Ο καφές είναι αποτελεσματικός μετά από μεθύσι

Πολλοί υποστηρίζουν είναι ένα φλιτζάνι καφέ και μάλιστα σκέτου είναι ικανό να μας συνεφέρει μετά από ένα γερό μεθύσι. Κι όμως ο καφές δεν είναι η θεραπεία και δεν είναι αρκετός να μας ξεμεθύσει. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση καφέ, ο οποίος έχει διουρητικές ιδιότητες, οδηγεί σε αφυδάτωση του οργανισμού, ενώ το μόνο που προσφέρει είναι να επιβραδύνει την επίδραση του αλκόολ.

Μύθος 2: Ο καφές παχαίνει και δεν πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στις δίαιτες

Κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας και στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής, αρκετοί περιορίζουν στο ελάχιστο τον καφέ. Κι όμως, ο καφές , λόγω της καφεΐνης που περιέχει,  επιταχύνει τον μεταβολισμό μας και μάλιστα τον κρατά σε εγρήγορση για σχεδόν τρεις ώρες. Επιπλέον, ο καφές δεν είναι απαγορευτικός, αφού έχει ελάχιστες θερμίδες, ενώ μειώνει το ένζυμο φωσφοδιεστεράση που ευθύνεται για την αποθήκευση λίπους στον οργανισμό μας.

Μύθος 3: Ο καφές μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση του οργανισμού

Σύμφωνα με μελέτες, ο καφές, όπως όλα τα μη αλκοολούχα ποτά και ροφήματα, ενυδατώνει τον οργανισμό, αφού αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από νερό. 

Είναι ο ελληνικός καφές ο καλύτερος για την υγεία; Μάθετε με ένα κλικ εδώ 

Μύθος 4: Ο καφές προκαλεί αϋπνία

Κι όμως ο καφές δεν προκαλεί υπερένταση και διαταραχή του ύπνου. Κάθε οργανισμός έχει περισσότερη ή μικρότερη αντοχή στην καφεΐνη και γι’αυτό  η καθημερινή ποσότητα καφέ  πρέπει να προσαρμόζεται με βάση στην ανθέκτικότητά μας στην ουσία αυτή.

Μύθος 5: Ο καφές προκαλεί νευρικότητα

Η αλήθεια είναι ότι η κατανάλωση καφέ δεν είναι ικανή να μας προκαλέσει υπερδιέργεση και νευρικότητα. Ο καφές μπορεί να μας τονώσει και συμβάλλει στην αύξηση της συγκέντρωσης και στη μείωση της υπνηλίας. Επιπλέον, η καφεΐνη αυξάνει τις τιμές των κατεχολαμινών, δηλαδή των ορμονών που καταπολεμούν το στρες με αποτέλεσμα ο καφέ να μπορεί να μας ξεκουράζει και να δρα κατά της πνευματικής και σωματικής κόπωσης. 

Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε το κατακάθι του καφέ; Η απάντηση με ένα κλικ εδώ 

Μύθος 6: Ο καφές βλάπτει την υγεία

Εκτός από καφεΐνη, ο καφέ είναι πλούσιος σε πολυφαινόλες, δηλαδή αντιοξειδωτικές ουσίες που οφελούν τον οργανισμό. Συγκεκριμένα, έχει παρατηρηθεί ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ προστατεύει τον οργανισμό από τα καρδιοαγγειακά νόσηματα, τον σακχαρώδη διαβήτη, τη νόσο του Πάρκινσον και του Αλτσχάιμερ.

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Αφήστε ένα σχόλιο

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.