5 απίστευτα οφέλη του κουρκουμά στην υγεία

Κουρκουμάς και οφελη
Advertisement

Ο κουρκουμάς είναι ένα μπαχαρικό που πρέπει οπωσδήποτε να εντάξετε στη μαγειρική σας! Τον τελευταίο καιρό έχει αυξηθεί ιδιαίτερα η δημοτικότητά του και όχι άδικα. Έχει τόσα πολλά οφέλη για την υγεία, βοηθά στη δράση κατά συγκεκριμένων ασθενειών και χαρίζει πλούσια γεύση σε κάθε γεύμα.

Στην Ελλάδα, ο κουρκουμάς προστίθεται συνήθως σε ρύζι ή ριζότο. Πιπεράτος, με ζεστές νότες και ήπιο άρωμα, ο κουρκουμάς έχει λαμπερό κίτρινο χρώμα και προέρχεται από τη ρίζα του φυτού curcuma longa, το οποίο έχει σκληρό καφέ δέρμα και βαθιά πορτοκαλί σάρκα. Αν έχετε μαγειρέψει ποτέ με κουρκουμά, θα καταλάβετε πόσο ζωντανό είναι το χρώμα – επειδή μένει στα χέρια σας και σε όποια επιφάνεια έρθει σε επαφή!

Γνωρίζουμε λοιπόν ότι είναι υπέροχο και όμορφο – αλλά τι είναι αυτό που το κάνει τόσο υγιές; Η χρήση του εδώ και χρόνια στα κινεζικά και ινδικά ιατρικά συστήματα είναι ένας καλός λόγος να μάθουμε γιατί. Θα δούμε 7 εκπληκτικά οφέλη του κουρκουμά για την υγεία αλλά και τη συνταγή για ένα ιδιαίτερα θρεπτικό ρόφημα με κουρκουμά.

Advertisement

1. Αντιφλεγμονώδης δράση

Ίσως ένα από τα πιο γνωστά οφέλη του κουρκουμά είναι οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του. Τι είναι φλεγμονή; Η φλεγμονή μπορεί να δημιουργηθεί στον οργανισμό για διάφορους λόγους. Συνήθως χαρακτηρίζεται ως κάτι που είναι επώδυνο, κόκκινο, ζεστό ή πρησμένο. Η φλεγμονή μπορεί να είναι σχετικά ανεπαίσθητη, αλλά υπάρχει και επηρεάζει την υγεία μας. Οι μεσολαβητές φλεγμονής είναι ενώσεις που παράγονται για να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν τον τραυματισμό. Όταν όμως αυτές οι ενώσεις δεν εξαφανίζονται, προκαλούν χρόνια φλεγμονή ή ασθένεια. Σίγουρα δεν το θέλουμε αυτό!

Το χρώμα του κουρκουμά προέρχεται από την κουρκουμίνη, η οποία έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορούν να συγκριθούν ακόμη και με παυσίπονα. Σε αντίθεση με τα φαρμακευτικά αντιφλεγμονώδη που λειτουργούν κατά συγκεκριμένων μεσολαβητών φλεγμονής (δηλαδή τις ενώσεις που προκαλούν τον πόνο), η κουρκουμίνη δρα ενάντια σε δώδεκα από αυτές τις ενώσεις. Με άλλα λόγια επιτίθεται περισσότερο στους παράγοντες που προκαλούν πόνο σε σχέση με τα παυσίπονα! Τα οφέλη του αφορούν σε κάθε είδους εξωτερικές φλεγμονώδεις καταστάσεις όπως διάστρεμμα, αρθρίτιδα και θυλακίτιδα, αλλά και σε εσωτερικές φλεγμονώδεις καταστάσεις όπως νευρολογικές διαταραχές αλλά και την αμνησία ή το Αλτσχάιμερ (και τα δυο μπορούν να καταταχθούν ως φλεγμονώδεις παθήσεις).

2. Καρδιακές παθήσεις και χοληστερίνη

Και σε αυτήν την περίπτωση, η κουρκουμίνη στον κουρκουμά μπορεί να λειτουργήσει εξαιρετικά. Η κουρκουμίνη λειτουργεί με διάφορους τρόπους για να βοηθήσει τις καρδιακές παθήσεις. Βοηθά στην LDL χοληστερόλη με δύο τρόπους: λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό για να αποτρέψει την οξείδωση της LDL χοληστερόλης, διατηρώντας την ωφέλιμη αντί για επιβλαβή. Επίσης, αυξάνει τους υποδοχείς LDL ώστε να μοιράσει την LDL χοληστερόλη σε περισσότερα σημεία, εμποδίζοντας τη να μένει πολύ χρόνο στο κυκλοφορικό σύστημα και να προκαλεί οξείδωση. Πρόκειται για δυο εξαιρετικά βήματα που βοηθούν στη διατήρηρη των υγιών επιπέδων χοληστερόλης και της καρδιαγγειακής υγείας!

3. Υγεία του ήπατος

Το συκώτι εκτελεί 500 διαφορετικές λειτουργίες στο σώμα – και επομένως μπορεί εύκολα να κλονιστεί. 

Η λιπώδης ηπατική νόσο μπορεί να προκύψει λόγω της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ ή, πιο συνηθισμένα, μέσω της κατανάλωσης ζάχαρης. Πλέον, η πάθηση αυτή είναι όλο και πιο κοινή στους νέους. Τα καλά νέα είναι ότι αν ακολουθήσετε διατροφή που αποκλείει τα επεξεργασμένα σάκχαρα και τροφές που διασπώνται εύκολα σε ζάχαρη, μπορείτε να κάνετε ένα μεγάλο βήμα προς την αποφυγή του λιπώδους ήπατος. Η κουρκουμίνη βοηθά ακόμη περισσότερο, καθώς έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα ηπατικά ένζυμα, δηλαδή τους δείκτες που χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση της ηπατικής λειτουργίας.

Δείτε ακόμα: το γευστικότερο «χρυσό» ρόφημα ευεξίας με κουρκουμά

4. Δρα κατά της αρθρίτιδας

Οι περισσότεροι άνθρωποι που ακούν φλεγμονή σκέφτονται την αρθρίτιδα – και ο κουρκουμάς, μέσω της περιεκτικότητας σε κουρκουμίνη, βοηθά τον πόνο που σχετίζεται με αυτή την πάθηση. Στην πραγματικότητα, βοηθά επίσης με τη ρευματοειδή αρθρίτιδα! Η ισχυρή αντιοξειδωτική του δράση εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες.

Οι ελεύθερες ρίζες βλάπτουν τα υγιή κύτταρα και τις κυτταρικές μεμβράνες και είναι αρκετά διαδεδομένες σε παθήσεις όπως η αρθρίτιδα, επειδή προκαλούν πόνο και βλάβη στις αρθρώσεις. Με την εξουδετέρωση αυτών των ελεύθερων ριζών, η κουρκουμίνη βοηθά στη διακοπή της εξάπλωσής τους σε όλο το σώμα, προστατεύοντας τα κύτταρα και τους αρθρώσεις από τις βλαβερές επιδράσεις τους.

Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι οι επιδράσεις της κουρκουμίνης στη ρευματοειδή αρθρίτιδα μπορούσαν να συγκριθούν με εκείνες ενός ιατρικού αντιφλεγμονώδους παράγοντα σε ό,τι αφορούσε την πρωινή δυσκαμψία και το πρήξιμο των αρθρώσεων.

5. Λειτουργία θυρεοειδούς

Ο θυρεοειδής αδένας παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία μας. Εάν δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητά σας. Ποιες είναι οι ενδείξεις ότι ο θυρεοειδής σας μπορεί να είναι λίγο υποτονικός; Ξηρά ή μαλακά μάτια, αραιά μαλλιά, αύξηση βάρους, μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα σε οποιαδήποτε περιοχή του σώματος, δυσκοιλιότητα, καρδιακές παλμοί, ξηροδερμία, κόπωση, αίσθημα κρύου κ.ά.

Καταλαβαίνετε λοιπόν γιατί είναι σημαντικό να βρίσκεται ο θυρεοειδής αδένας σας σε καλή κατάσταση. Ο κουρκουμάς παρέχει το μαγγάνιο που χρειάζεστε, το οποίο θα μπορούσε να σας βοηθήσει να ρυθμίσετε τη λειτουργία του θυρεοειδούς. Μόλις 2 κουταλάκια του γλυκού κουρκουμά παρέχουν το 17% της καθημερινής σας συνιστώμενης πρόσληψης μαγγανίου. 

Επιπλέον, το μαγγάνιο βοηθάει στην σύνθεση ορμονών που ωφελούν σε διάφορες καταστάσεις και παθήσεις όπως η απώλεια βάρους, η όρεξη, ο μεταβολισμός και η αποτελεσματικότητα των οργάνων. Βοηθά επίσης στην απορρόφηση των βιταμινών B & E. 

Aυτά λοιπόν είναι τα οφέλη του κουρκουμά στην υγεία. Πώς θα εντάξουμε λοιπόν τον κουρκουμά στη διατροφή μας; Ξεκινήστε με ένα ρόφημα κουρκουμά, το οποίο θα σας χαρίσει ευεξία και υπέροχη γεύση! 

Τέλος, έχετε υπόψην ότι ο κουρκουμάς πρέπει να διασπαστεί πλήρως στο στομάχι ώστε να αποδώσει στο μέγιστο. Γι’αυτό και οι ειδικοί προτείνουν να το προσθέσετε σε γεύματα τα οποία περιέχουν λιπαρά ή λάδι ώστε να απορροφηθεί από τον οργανισμό.

Advertisement
Δεν υπάρχουν σχόλια.

Αφήστε ένα σχόλιο

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.