Μπρόκολο vs κουνουπίδι: η μάχη των λαχανικών!

Από την Ελένη Κουή MSc., RD., Παιδοδιαιτολόγο – Ειδική στην Παιδική Παχυσαρκία – Παιδικό Διαβήτη

Το φθινόπωρο είνια μια εποχή πλούσια σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά! Βεβαίως και προτιμούμε λαχανικά της εποχής κάθε φορά ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Μπρόκολο και κουνουπίδι έχουν την τιμητική τους τον Οκτώβριο. Ας δούμε τα θρεπτικά συστατικά που έχουν να μας δώσουν σε ένα crash test ανάμεσα στα δύο φθινοπωρινά λαχανικά!

Κουνουπίδι

Το κουνουπίδι αποτελείται από συμπαγή λευκά μπουκέτα με έντονο πράσινο χρώμα στα φύλλα τους. Η εποχή τους φτάνει μέχρι και τον Δεκέμβριο. Ανήκει στην ίδια οικογένεια με το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το λάχανο. Το βρώσιμο μέρος είναι το ίδιο το λουλούδι το οποίο και έχει μεγάλη διατροφική αξία. 

Διαβάστε πώς μπορείτε να καλλιεργήσετε στο σπίτι κουνουπίδι κάνοντας κλικ εδώ! 

Το κουνουπίδι αποτελεί πολύ καλή πηγή βιταμίνης C, φυλλικού οξέος, φυτικών ινών και πολλών αντιοξειδωτικών ουσιών. Το σελήνιο και η βιταμίνη C που περιέχει, ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Το φυλλικό οξύ βοηθά την κυτταρική ανάπτυξη και τον ταχύ πολλαπλασιασμό της, ενώ οι φυτικές ίνες, προάγουν την καλή υγεία του εντέρου και προλαμβάνουν τον καρκίνο του παχέως εντέρου. Έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και σάκχαρα και δεν περιέχει καθόλου λιπαρά! Αξίζει να σημειωθεί ότι το κουνουπίδι περιέχει μια σειρά φωτοχημικών ουσιών, όπως οι ινδόλες που μπορούν να προστατεύσουν τον οργανισμό από κάποιες μορφές καρκίνου όπως μαστού και προστάτη. 

Μπρόκολο

Από την άλλη πλευρά, στην ίδια οικογένεια έχουμε και πράσινα μπουκέτα, όπως το μπρόκολο. Εχει και αυτό μίσχο με πράσινα φύλλα αλλά πιο τρυφερά από αυτά του κουνουπιδιού.

Όπως και το κουνουπίδι, το μπρόκολο είναι πολύ πλούσιο σε φυτικές ίνες, αλλά περιέχει περισσότερο σίδηρο, πολύ περισσότερο ασβέστιο και βιταμίνη Α. Όσο για την βιταμίνη C, το μπρόκολο περιέχει σχεδόν διπλάσια ποσότητα από ένα πορτοκάλι!

Μάθετε πώς μπορείτε να καλλιεργήσετε μπρόκολο στο σπίτι με ένα κλικ εδώ. 

Πώς μπορείτε να το απολαύσετε στο έπακρο λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες; Προτιμήστε να το μαγειρέψετε στον ατμό και όχι βραστό, γιατί έτσι χάνει περισσότερα από τα θρεπτικά του συστατικά. 

Κάντε κλικ για να δείτε την υπέροχη συνταγή για κοτόπουλο με ρύζι και μπρόκολο στον φούρνο και την πιο απίθανη συνταγή για πανεύκολη μακαρονάδα με μπρόκολο. 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Αφήστε ένα σχόλιο

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.