ΑρχικήΆρθραΤο πορτοκάλι κάνει καλό στην υγεία!

Το πορτοκάλι κάνει καλό στην υγεία!

Από την Ελένη Κουή MSc., RD., Παιδοδιαιτολόγο – Ειδική στην Παιδική Παχυσαρκία – Παιδικό Διαβήτη 

Το πορτοκάλι είναι φρούτο και ανήκει στην οικογένεια των εσπεριδοειδών, μαζί με το μανταρίνι και το γκρειπφρούτ. Η εξωτερική επιφάνεια της φλούδας είναι σχετικά ανώμαλη και φέρει μικρά αδενώδη στίγματα που παράγουν αρωματικό αιθέριο έλαιο. 

Όταν σκεφτόμαστε το πορτοκάλι σχεδόν πάντα το μυαλό μας πάει στην βιταμίνη C! Ένα πορτοκάλι, μας προμηθεύει με σχεδόν το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη C. Εκτός αυτής, τα πορτοκάλια περιέχουν και άλλα θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη Α, Β1, αμινοξέα, β-καροτένιο, φυλλικό οξύ και μικρότερες ποσότητες σε σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο και ψευδάργυρο. 

Βρείτε απίθανες και πεντανόστιμες συνταγές (για αλμυρά και γλυκά) με πορτοκάλι κάνοντας ένα κλικ εδώ! 

Ένα πορτοκάλι έχει πάνω από 170 διαφορετικά φυτοθρεπτικά συστατικά και περισσότερα από 60 φλαβονοειδή, τα οποία έχει αποδειχθεί ότι έχουν αντικαρκινική και αντιφλεγμονώδη δράση, αλλά και ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Ο συνδυασμός του υψηλού ποσοστού αντιοξειδωτικών, δηλαδή βιταμίνης C, και φλαβονοειδών που περιέχει, καθιστά το πορτοκάλι ως ένα από τα καλύτερα φρούτα που συμβάλλει στην προώθηση της βέλτιστης υγείας. 

Στα 100 γρ. πορτοκάλι καταναλώνουμε περίπου 50 θερμίδες και 13 γρ. υδατάνθρακα. Είναι προτιμότερο να φάμε το φρούτο ολόκληρο σε σχέση με το χυμό του γιατί έτσι προσλαμβάνουμε όλες τις φυτικές ίνες του φρούτου τις οποίες χάνει όταν το στύψουμε! Αν όμως το προτιμούμε τον χυμό πορτοκαλιού, τότε το μικρό ποτήρι (120 ml) αντιστοιχεί σε μια μερίδα φρούτου.

Μη χάσετε

Πορτοκαλόπιτα

Πεντανόστιμη πορτοκαλόπιτα σιροπιαστή ή πατσαβουρόπιτα, με αφράτη υφή και πλούσια γεύση από τον Τάσο Αντωνίου!

Παραδοσιακά φαλάφελ

Παραδοσιακή συνταγή για φαλάφελ! Τα φαλάφελ ή ρεβιθοκεφτέδες είναι κλασική συνταγή από την κουζίνα της Μέσης Ανατολής.

Σοκολατόπιτα

Αφράτη, λαχταριστή και ζουμερή σοκολατόπιτα. Αυτή η συνταγή για εύκολη σοκολατόπιτα ετοιμάζεται μέσα σε 15 λεπτά και θυμίζει σουφλέ σοκολάτας.

Συνταγές σε 30 λεπτά

Μακαρονάδα με σάλτσα παντζαριού και φέτας

Η γλυκιά γεύση του παντζαριού σε συνδυασμό με την βελούδινη γεύση της φέτας και τη φρεσκάδα του λεμονιού δίνουν σε αυτή τη μακαρονάδα απίθανη νοστιμιά και ιδιαιτερότητα!

Μαλακά μπισκότα διπλής σοκολάτας

Αφράτα και μαλακά μπισκότα με καστανή ζάχαρη από τον Τάσο Αντωνίου. Εύκολα, γρήγορα, πεντανόστιμα μπισκότα για πρωινό και για όλες τις ηλικίες.

Σαλάτα με κινόα

Σαλάτα με κινόα από τον Τάσο Αντωνίου! Μια θρεπτική σαλάτα με κινόα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και ελαιόλαδο που σίγουρα θα λατρέψετε!

Ανακαλύψτε συνταγές

Μοσχαράκι γιουβέτσι

Λαχταριστό γιουβέτσι με μοσχαράκι και λιαστές ντομάτες. Σε αυτή τη συνταγή για γιουβέτσι το μοσχαράκι μελώνει υπέροχα και συνδυάζεται με λαχανικά και λιαστή ντομάτα.

Μακαρόνια με σάλτσα ντομάτας (ναπολιτέν)

Μακαρόνια με σάλτσα ντομάτας από τον Τάσο Αντωνίου. Αυτή η σάλτσα είναι ιδανική βάση για μακαρόνια, πίτσα, κεφτέδες και άλλες συνταγές. Η πιο εύκολη μακαρονάδα ναπολιτέν με κόκκινη σάλτσα!

Ρολάκια πίτσας

Πεντανόστιμα ρολάκια πίτσας. Δοκιμάστε σήμερα κιόλας αυτή την υπέροχη πίτσα σε ρολάκια από αφράτη σφολιάτα.

Περισσότερα άρθρα

4 λόγοι να μαγειρεύετε με ξύλινη κουτάλα αντί για μεταλλική

Για ποιο λόγο είναι καλύτερο να μαγειρεύουμε με ξύλινη κουτάλα αντί για μεταλλική;

Περίσσεψαν μελομακάρονα & κουραμπιέδες; Συνταγές για να τα αξιοποιήσουμε

Φτιάξτε εύκολα γλυκά με μελομακάρονα, κουραμπιέδες και βασιλόπιτα!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ