Από την Άννα Ευθυμίου,
Μιλώντας γενικά, δεν υπάρχει κανένας λόγος να είσαι αγενής με τον σερβιτόρο που σε εξυπηρετεί. Όλοι ξέρουμε ότι κάνει μία πολύ απαιτητική δουλειά, συνήθως χαμηλά αμειβόμενη, επομένως το μόνο που έχεις να κάνεις είναι απλώς να είσαι ευγενικός μαζί του. Κι αν αυτό δεν είναι αρκετά καλός λόγος για να φερθείς σωστά, η έρευνα της εφημερίδας Human Performance φέρνει στο φως τί πραγματικά κάνουν οι σερβιτόροι για να “εκδικηθούν” τους κακότροπους πελάτες. 438 εργαζόμενοι ως σερβιτόροι σε επισιτιστικές επιχειρήσεις στις ΗΠΑ απάντησαν τα εξής.
- Κοροϊδεύουν τους πελάτες με το υπόλοιπο προσωπικό (79%)
- Τους λένε ψέματα (78%)
- Καθυστερούν επίτηδες την παραγγελία τους (65%)
- Τους αγνοούν (61%)
- Τους απαντούν με αγένεια (52%)
- Διαπληκτίζονται μαζί τους (43%)
- Αρνούνται να ικανοποιήσουν κάτι πολύ απλό που ζητούν οι πελάτες (25%)
- Τσακώνονται με τους πελάτες για τυχόν κακό φιλοδώρημα (19%)
- Προσβάλλουν ευθέως τον πελάτη (14%)
- Αυξάνουν κρυφά το φιλοδώρημα αν π.χ. ο πελάτης πληρώνει με πιστωτική κάρτα (11%)
- Κάνουν κάτι πολύ αηδιαστικό στο φαγητό (6%)
- Απειλούν τον πελάτη (6%)
Οι περισσότεροι σερβιτόροι, λοιπόν, δεν θα καταστρέψουν με τον τρόπο που φαντάζεσαι το φαγητό σου. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς, γι’ αυτό σκέψου δύο φορές πριν αποφασίσεις να μιλήσεις άσχημα στο σερβιτόρο σου επειδή η μπριζόλα είναι ψημένη medium-well αντί για medium.