Τα γλυκά των Χριστουγέννων: πώς θα τα απολαύσουμε χωρίς ενοχές!

Από την Ελένη Κουή MSc., RD., Παιδοδιαιτολόγο – Ειδική στην Παιδική Παχυσαρκία – Παιδικό Διαβήτη,

Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι μία από τις πιο απολαυστικές αλλά και διατροφικά προκλητικές περίοδους για όλους μας. Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας με τα γλυκά των Χριστουγέννων!

Οι γευστικοί πειρασμοί είναι πάμπολλοι. Αρχικά, έχουμε τα παραδοσιακά μελομακάρονα, κουραμπιέδες, δίπλες, βασιλόπιτα. Μετά περνάμε στα κλασσικά όπως μαρόν γλασέ, χριστουγεννιάτικος κορμός σοκολάτας, αμυγδαλωτα, και μικρά σοκολάτακια. Αλλά έχουμε και τα ευρωπαϊκά, όπως το ιταλικό πανετόνε το ιταλικό και την βρετανική πουτίγκα. Ας δούμε ποια είναι η τυπική μερίδα και η θερμιδική αξία από το καθένα από τα παραπάνω γλυκά, γιατί σίγουρα δεν μπορούμε να ενδώσουμε σε μισή πιατέλα μελομακάρονα! 

  • Μελομακάρονα: 40 γρ. αποδίδουν 140-180 θερμίδες
  • Κουραμπιέδες: 40 γρ. αποδίδουν 200-260 θερμίδες
  • Δίπλες: 40 γρ. αποδίδουν 112 θερμίδες
  • Βαιλόπιτα: 100 γρ. αποδίδουν 360 θερμίδες
  • Μαρόν γλασέ: 40 γρ. αποδίδουν 75 θερμίδες
  • Χριστουγεννιάτικος κορμός: 100 γρ. αποδίδουν 430 θερμίδες
  • Αμυγδαλωτά: 30 γρ. αποδίδουν 130 θερμίδες
  • Πανετόνε: 150 γρ. αποδίδουν 405 θερμίδες
  • Πουτίγκα: 100 γρ. αποδίδουν 350 θερμίδες

Ας δούμε μερικά tips για το πώς μπορουμε να τα μοιράσουμε την κατανάλωση γλυκών μέσα στην ημέρα.

  • Βασική αρχή ειναι ότι δεν τρώμε ποτέ γλυκό το πρωί. Επηρεάζει αρνητικά την ισορροπία γλυκόζης–ινσουλίνης του οργανισμού με αποτέλεσμα να δημιουργεί πιο συχνές λιγούρες, επιθυμία για τσιμπολογήματα όλη τη διάρκεια της μέρας και αποσυντονίζει τις μεταβολικές μας καύσεις.
  • Καλύτερα να απολαύσουμε το γλυκό μας (πάντα σύμφωνα με τις παραπάνω ποσότητες!) μετά από ένα γεύμα, γιατί τότε παρατηρείται και η μεγαλύτερη δράση της ινσουλίνης.
  • Επίσης, δεν ξεχνάμε πως πρέπει να υπάρχουν και ‘καθαρές’ μέρες από γλυκά μέσα στις γιορτές. Με άλλα λόγια, ακόμα και τα πιο ελαφριά γλυκά (μαρόν γλασέ, δίπλες) δεν θα πρέπει να τα καταναλώνουμε καθημερινά.
  • Τέλος, δώστε προσοχή στα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες που εμφανίζονται σε μικρές ‘μπουκίτσες’! Όσο αθώα και αν φαίνονται, τις περισσότερες φορές καταλήγουμε να τρώμε περισσότερα λόγω  του μικρού τους μεγέθους.

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Αφήστε ένα σχόλιο

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.